All-Ukrainian Network of experts and practitioners
on regional and local development

Services in regions

Editor's choice

Як пройти відбір та стати учасником мережі РЕГІОНЕТ

Show full text

Не вказано

Матеріали базового навчання - відтепер у вільному доступі!

Show full text

Не вказано

Відеозаписи заходів РЕГІОНЕТ та партнерів мережі

Show full text

Не вказано

Partners

 
 
  • УАРОР

    Ukrainian Association of Rayon and Regional Councils

  • АМУ

    Association of Ukrainian Cities

  • ВАССР

    All-Ukrainian Association of Village and Settlement Councils

  • Мінрегіон

    Ministry of Regional Development, Construction and Housing and Communal Services of Ukraine

  • komsamovr

    Secretariate of Committee on State Building, Regional Policy and Local Self-Government of the Verkhovna Rada of Ukraine

  • www.narda.org.ua

    National Association of Regional Development Agencies

  • www.coe.kiev.ua

    Office of the Representative of the Secretary General in Ukraine

  • DESPRO

    Swiss-Ukrainian project «Decentralization Support in Ukraine» DESPRO

  • ІГС

    Civil Society Institute

  • АММУ

    Association of Small Towns of Ukraine

  • НАДУ

    National Academy for Public Administration under the President of Ukraine

  • Відродження

    Program Initiatives «Democratic Practice» of International Renaissance Foundation

  • УНЦПД

    Ukrainian Center for Independent Political Research

  • ЦППР

    Centre of Policy and Legal Reform

  • Мережа центрів

    Public Union Network of legal information and consultation

  • НАСДСУ

    National Association of Agricultural Advisory Services of Ukraine

  • Ресурсний центр

    Center for Knowledge Management «Resource Center for Sustainable Local Development»

Економічна стратегія – запорука сталого розвитку територій

04.07.2018

Група представників ЦРМС, органів місцевого самоврядування та агенцій регіонального розвитку з областей України, за підтримки Програми «U-LEAD з Європою», побувала з навчальним візитом у Республіці Польща. До групи увійшов радник з регіонального розвитку Вінницького ЦРМС Юрій Войціцький.

Він поділився враженнями від поїздки та прокоментував ключові висновки стосовно напрямку «Стратегічне планування у Поморському воєводстві РП». На думку Юрія Войціцького, успіх та розвиток територій залежить від вирішення базового завдання – забезпечення сталого економічного розвитку. Він розповів про особливості побудови стратегій у сусідній Польщі на прикладі окремого воєводства, зазначивши, що, в цілому, принципи є єдиними по всій країні:

- Регіональна і місцева влада в Польщі найбільше зусиль докладає для розвитку економіки і стимулювання бізнес-активності працездатного населення. В Поморському воєводстві розвиток бізнесу та підприємництва підтримують 21 інституція та організація – від регіонального Департаменту регіонального і просторового розвитку маршалковської адміністрації до комерційних бізнес-інкубаторів. Причому кошти ЄС витрачаються, за великим рахунком, на адаптацію працездатного населення до нових умов праці, запровадження інновацій та підтримку проектів R&D (науково-дослідницького характеру).

- Через високий рівень міграції органи місцевого самоврядування Триміста (Гдині, Гданська і Сопота) вкладають великі кошти (переважно з програм ЄС + 15% власного внеску) у проекти з заохочення місцевої молоді після навчання залишатись і вкладати свій потенціал у розвиток власного регіону. Це проекти з переформатування програм навчання в училищах і технікумах із врахуванням смарт-спеціалізацій регіону, підвищення бізнес-активності людей з інвалідністю і матерів, зокрема проект «БізнесМАМА».

- Помор’я максимально використовує переваги своєї території, особливо близькість до Балтійського моря. Інвестори з країн ЄС завдяки нормалізації польського законодавства із законодавством інших країн ЄС можуть розраховувати на подібні умови і безпеку ведення бізнесу, як у себе вдома.

- План реалізації Стратегії розвитку Помор’я складається з шести регіональних Стратегічних Програм – економічного розвитку, бізнес і громадської активності, розвитку транспортної спроможності, енергетики і середовища, культурної і туристичної привабливості, охорони здоров’я. В 100% соціальною є лише остання програма, решта – у тій чи іншій мірі відповідає засадам економічного і сталого розвитку території регіону.

- До процесу розробки стратегічних планувальних документів максимально залучається громадськість. До прикладу, під час розробки Стратегії розвитку міста Гдині місцева влада організувала 6 тематичних зустрічей із громадськістю у формі лекцій та навчань, 4 – з підприємцями, три громадські обговорення, у яких взяли участь 1200 осіб, провела дослідження думки мешканців, у яких взяли участь понад 700 учасників, і дитячий конкурс малюнків «Моя Гдиня-2030» з 200 учасниками. Участь мешканців у процесі розвитку міста підкреслюється на кожному кроці.

- В сільських територіях велике значення надається збереженню довкілля і запровадженню енергоощадливих технологій. Висока вартість вивезення несортованого сміття (вдвічі більша ніж сортованого) стимулює громадськість використовувати різні контейнери для пластику, паперу, скла, органіки. Варто зазначити, що з 1 липня 2017 р., коли у Польщі було запроваджено принцип «чотирьох фракцій», сортоване сміття перестало бути «сміттям», а вважається вторинною сировиною.

- Більшість комерційних підприємств в Поморському воєводстві встановило години роботи з 7:00 до 16:00, у той самий час, коли державні установи працюють з восьмої або дев’ятої до 17, або 18 години. Це приклад того, що успішні Стратегії будуються з думкою про людей, які повинні мати час, щоб отримати довідку, відвівати стоматкабінет, зібрати вишні на власному городі чи допомогти дітям із домашнім завданням.

За матеріалами decentralization.gov.ua