All-Ukrainian Network of experts and practitioners
on regional and local development

Services in regions

Editor's choice

Як пройти відбір та стати учасником мережі РЕГІОНЕТ

Show full text

Не вказано

Матеріали базового навчання - відтепер у вільному доступі!

Show full text

Не вказано

Відеозаписи заходів РЕГІОНЕТ та партнерів мережі

Show full text

Не вказано

Partners

 
 
  • УАРОР

    Ukrainian Association of Rayon and Regional Councils

  • АМУ

    Association of Ukrainian Cities

  • ВАССР

    All-Ukrainian Association of Village and Settlement Councils

  • Мінрегіон

    Ministry of Regional Development, Construction and Housing and Communal Services of Ukraine

  • komsamovr

    Secretariate of Committee on State Building, Regional Policy and Local Self-Government of the Verkhovna Rada of Ukraine

  • www.narda.org.ua

    National Association of Regional Development Agencies

  • www.coe.kiev.ua

    Office of the Representative of the Secretary General in Ukraine

  • DESPRO

    Swiss-Ukrainian project «Decentralization Support in Ukraine» DESPRO

  • ІГС

    Civil Society Institute

  • АММУ

    Association of Small Towns of Ukraine

  • НАДУ

    National Academy for Public Administration under the President of Ukraine

  • Відродження

    Program Initiatives «Democratic Practice» of International Renaissance Foundation

  • УНЦПД

    Ukrainian Center for Independent Political Research

  • ЦППР

    Centre of Policy and Legal Reform

  • Мережа центрів

    Public Union Network of legal information and consultation

  • НАСДСУ

    National Association of Agricultural Advisory Services of Ukraine

  • Ресурсний центр

    Center for Knowledge Management «Resource Center for Sustainable Local Development»

Як місто Южне вирішило проблему з перевезенням пільговиків

15.03.2018
"Маршрутки знов дорожчають" – обурюються мешканці багатьох українських міст та містечок. "Водії не дають скористатися пільгами" – ображено додають пенсіонери. Знайома ситуація, чи не так? Кожна місцева влада намагається вирішувати питання з доступністю транспорту по-своєму. А як щодо врахування принципів верховенства права?

Незвичайним рішенням поділилися представники міста Южне, що на Одещині, яке бере участь у проекті Академії Фольке Бернадотта "Місцеве самоврядування та верховенство права в Україні" (фінансується шведським урядом через Sida).

В місті мешкає більше 30 тисяч жителів. В рамках проекту було проведене дослідження, яке виявило, що 33% пасажирів громадського транспорту мають пільги на проїзд, ще 30% пасажирів - люди літнього віку, які теж мають пільги. Це стало ключовим фактором для ухвалення безпрецедентного рішення: з 1 червня 2016 року в місті курсує безкоштовний автобус для загального користування.

З міського бюджету на компенсацію витрат за безкоштовне перевезення городян (за виключенням пільгових категорій) у 2016 році було виділено 200 344 тис. грн, у 2017 році – 198 202 тис. грн, на 2018 рік заплановано виділити 211 600 тис. грн.

Влітку, зважаючи на потік туристів, за перевезення стягується оплата. Проте в планах міської влади розробити карточку мешканця міста, при пред’явленні якої проїзд буде безкоштовним і в літні місяці.

Южненський міський голова Володимир Новацький анонсував, що всеукраїнський вектор з реформування автобусних перевезень є основним стратегічним орієнтиром розвитку міста.

У планах міської влади – оновлення автобусного парку сучасними електричними автобусами, які будуть забезпечені обладнанням для перевезення пасажирів з інвалідністю.

Звісно, не кожне українське місто має можливість застосувати такий сценарій забезпечення права на доступність транспорту. Проте розуміння проблеми та наявність "політичної волі" до вирішення ситуації з дотриманням принципів верховенства права є важливим першим кроком.

За матеріалами Проект Академії Фольке Бернадотта "Місцеве самоврядування та верховенство права в Україні"