Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі
| |||
|
Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі
Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі
Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі
На всі ці та багато інших питань відповіді вам нададуть автори посібника з ефективного управління освітою в об’єднаних територіальних громадах «Нова школа у нових громадах»
Ayder Seitosmanov, Експерт SALAR / SKL International / Support to Decentralization in Ukraine Projectшведсько-українського проекту "Підтримка децентралізації в Україні" та
Олег Фасоля, директор Департаменту освіти і науки Хмельницької ОДА
Крім того, про досвід та напрацьовані практики щодо управління освітою в об'єднаних територіальних громадах розповість -
Володимир Колісник, начальник управління освіти, молоді та спорту Дунаєвецької міської ради (директор Навчально-методичного центру (НМЦ) зі збору, систематизації і тиражування успішних практик)
В Україні відбувається процес децентралізації влади. Одним із надскладних завдань для об’єднаних територіальних громад у ході цього процесу є створення функції управління освітою. До об’єднання громад управлінням освітою в селах і селищах займались відділи освіти районних державних адміністрацій, які є елементами вертикалі державної виконавчої влади у сфері освіти. Функції виконавчих органів сільських та селищних рад у сфері освіти були мінімальними та полягали в реалізації другорядних завдань для забезпечення шкіл (як наприклад організація підвозу учнів).
На відміну від райдержадміністрацій, органи місцевого самоврядування об’єднаних громад є автономними та мають всі повноваження, у тому числі у сфері управління освітою. Але серйозним викликом є їхня інституційна слабкість, яка ускладнюється тим, що процес укрупнення адміністративних одиниць реалізовується в сільських регіонах України.
Таким чином, органам місцевого самоврядування практично усіх об’єднаних громадах, разом з отриманням бюджетних преференцій та управлінських повноважень необхідно буде взяти на себе складне завдання та відповідальність за створення ефективного управління системою освіти в своїх громадах.
В рамках діяльності шведсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» в Хмельницькій області та за результатами регулярних зустрічей з головами ОТГ і представниками педагогічної громадськості, вивчення нормативно-правової бази, експертами проекту спільно з Департаментом освіти і науки Хмельницької ОДА були напрацьовані методичні та тренінгові матеріали, щодо створення ефективної системи управління освітою.
За матеріалами www.facebook.com/events/1891933097789537