Всеукраїнська мережа фахівців і практиків
з регіонального та місцевого розвитку

Послуги в регіонах

Вибір редакції

Як пройти відбір та стати учасником мережі РЕГІОНЕТ

Читати повністю

Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі

Матеріали базового навчання - відтепер у вільному доступі!

Читати повністю

Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі

Відеозаписи заходів РЕГІОНЕТ та партнерів мережі

Читати повністю

Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі

Партнери

 
 
  • УАРОР

    Українська асоціація районних та обласних рад

  • АМУ

    Асоціація міст України

  • ВАССР

    Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад

  • Мінрегіон

    Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства

  • komsamovr

    Секретаріат Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Верховної Ради України

  • www.narda.org.ua

    Асоціація агенцій регіонального розвитку України

  • www.coe.kiev.ua

    Офіс Ради Європи в Україні

  • DESPRO

    Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO

  • ІГС

    Інститут громадянського суспільства

  • АММУ

    Асоціація малих міст України

  • НАДУ

    Національна академія державного управління при Президентові України

  • Відродження

    Програмна ініціатива «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження»

  • УНЦПД

    Український незалежний центр політичних досліджень

  • ЦППР

    Центр політико-правових реформ

  • Мережа центрів

    Громадська спілка "Мережа Центрів правової інформації та консультацій"

  • НАСДСУ

    Національна асоціація сільськогосподарських дорадчих служб України

  • Ресурсний центр

    Центр управління знаннями «Ресурсний центр зі сталого місцевого розвитку»

Чому були внесені зміни до повноважень громад у сфері архбудконтролю, - коментар ДАБІ

08.09.2017
Державна архітектурно-будівельна інспекція відповіла на запитання голови Слобожанської об’єднаної громади Івана Камінського, яке він поставив під час інтерв’ю для "Децентралізації влади", щодо змін в повноваженнях громад у сфері архітектурно – будівельного контролю.

В інтерв’ю голова громади зазначав: "…невдовзі після цього (отримання повноважень архбудконтролю – Ред.) ми довідалися, що у зв’язку з прийняттям змін до законодавства, функції ДАБІ можуть перебирати на себе лише ті громади, населення яких перевищує 50 тисяч осіб. Успішних діючих архітектурно-будівельних відділів, подібних до нашого, по всій Україні було тільки три. Хіба не можна було зробити для них виняток?".

Ми запитали ДАБІ, чому інспекція не відстоювала інтереси громад при прийнятті змін до законодавства, що регулює питання децентралізації повноважень у сфері архітектурно – будівельного контролю?

ДАБІ надала наступні пояснення:

"Законом України №1817 – VII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності", що набрав чинності з 10.06.2017, внесені зміни в тому числі і до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Головне завдання, яке покликаний вирішити новий закон – посили контроль за дотриманням будівельних норм і правил. Одним із інструментів врегулювання цієї проблеми стало скасування категорій складності об’єктів будівництва. При цьому, класифікація об’єктів будівництва здійснюється лише за класами наслідків – СС1, СС2 та СС3.

Тобто фактично відбувся перехід від триступеневої дозвільної системи – повідомлення, декларація, дозвіл до двоступеневої – повідомлення, дозвіл.

Зазначене дозволяє вивести процес будівництва на новий рівень.

Перш за все, це посилення відповідальності забудовників щодо якості та надійності нового будівництва.

Крім того, наслідком запровадження дозвільних процедур є перехід відповідальності за законність будівництва від замовника до органу державного архітектурно-будівельного контролю. А це вимагає зовсім іншого підходу до виконання наданих повноважень та достатнього досвіду, з чим сьогодні об’єктивні труднощі в невеликих містах, селищах та селах.

При цьому, слід зауважити, що об’єкти, віднесені до класу СС1, складають переважну частину забудови невеликих населених пунктів.

Таким чином, згідно вищевказаних змін у законодавстві, виконавчим органам з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад (крім міських  рад населених пунктів, які є адміністративними центрами областей, та міських рад населених пунктів з чисельністю населення понад 50 тисяч) надано функції держархбудконтролю щодо об’єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), розташованих у межах відповідних населених пунктів.

Враховуючи зазначене, відділ державного архітектурно-будівельного контролю Слобожанської селищної ради, як і решта новоутворених органів місцевого самоврядування, які отримали повноваження архбудконтролю, продовжує виконувати свої функції щодо об’єктів класу наслідків СС1, що складають переважну більшість об’єктів будівництва на території селищ Слобожанське та Степове".