Всеукраїнська мережа фахівців і практиків
з регіонального та місцевого розвитку

Послуги в регіонах

Вибір редакції

Як пройти відбір та стати учасником мережі РЕГІОНЕТ

Читати повністю

Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі

Матеріали базового навчання - відтепер у вільному доступі!

Читати повністю

Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі

Відеозаписи заходів РЕГІОНЕТ та партнерів мережі

Читати повністю

Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі

Партнери

 
 
  • УАРОР

    Українська асоціація районних та обласних рад

  • АМУ

    Асоціація міст України

  • ВАССР

    Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад

  • Мінрегіон

    Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства

  • komsamovr

    Секретаріат Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Верховної Ради України

  • www.narda.org.ua

    Асоціація агенцій регіонального розвитку України

  • www.coe.kiev.ua

    Офіс Ради Європи в Україні

  • DESPRO

    Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO

  • ІГС

    Інститут громадянського суспільства

  • АММУ

    Асоціація малих міст України

  • НАДУ

    Національна академія державного управління при Президентові України

  • Відродження

    Програмна ініціатива «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження»

  • УНЦПД

    Український незалежний центр політичних досліджень

  • ЦППР

    Центр політико-правових реформ

  • Мережа центрів

    Громадська спілка "Мережа Центрів правової інформації та консультацій"

  • НАСДСУ

    Національна асоціація сільськогосподарських дорадчих служб України

  • Ресурсний центр

    Центр управління знаннями «Ресурсний центр зі сталого місцевого розвитку»

Кадрові питання і розподіл повноважень вивчали прикарпатські ОТГ

29.07.2019

Кадри вирішують все, але й самі кадрові рішення та документи вимагають чималої уваги. Адже, як відомо, "усе добре" до першого конфлікту чи перевірки.

Саме про кадрові рішення, питання формування ефективної системи служби в органах місцевого самоврядування та розподіл повноважень у апараті громади говорили в рамках семінару "Кадрові питання та дотримання законності у діяльності органів місцевого самоврядування", організованого Івано-Франківським центром розвитку місцевого самоврядування за підтримки Програми "U-LEAD з Європою" у Делятинської ОТГ.

 "Кадрові питання та грамотний юридичний супровід дуже важливий на усіх етапах роботи об’єднаних територіальних громад від створення до становлення. Багатьох із присутніх тут представників громад центр розвитку місцевого самоврядування консультував в індивідуальному порядку. А оскільки назбиралась певна кількість питань, які цікавлять переважну більшість ОТГ, то ми запросили фахівців, які сьогодні дадуть відповіді на всі ваші питання", - зазначив директор Івано-Франківського ЦРМС Руслан Панасюк.

Найбільше питань щодо кадрів виникає одразу на етапі створення об’єднаної територіальної громади. Попри скептицизм і певні застереження цей процес не веде до роздування штатів органів місцевого самоврядування.

"Звичайно, що зі створенням громади фактично ліквідовуються сільські ради. Їх голови стають в.о. старости, а працівникам сільських рад пропонують роботу в апараті громади. Таким чином на перших порах вирішують проблему кадрового голоду. Адже як показує практика кількох останніх років у сільській місцевості це і справді проблема", - говорить радник з питань децентралізації Івано-Франківського ЦРМС Максим Чопей.

У свою чергу консультантка з юридичних питань формування ефективної системи служби в органах місцевого самоврядування та розвитку форм прямого народовладдя Програми U-LEAD Леся Федченко наголосила на тому, що навіть в умовах існуючого законодавства деякі процедури при прийомі на службу в органи місцевого самоврядування, якими є ОТГ, мають обов’язково дотримуватися. Зокрема це стосується проведення конкурсу і можливості стажування.

"Застосування процедури стажування при прийнятті на службу в органах місцевого самоврядування можливо, якщо вже прийняте положення про його проведення відповідним органом місцевого самоврядування. В іншому випадку в подальшому можуть виникнути питання щодо законності прийняття на роботу людини", - наголосила Леся Федченко.

Проте найбільш запитуваними виявились практики і законодавчі механізми, які цікавили багатьох учасників, щодо переходу з державної служби на службу в органи місцевого самоврядування, а також процедура стажування в ОМС з метою подальшого працевлаштування. Адже тенденція, коли працівники райдержадміністрацій переходять працювати громаду стали більш масовими, зокрема, в районах, територія яких в більшій частині вже покрита ОТГ.

Законодавство про службу в органах місцевого самоврядування зараз проходить етап реформування, а законопроєкт "Про службу в органах місцевого самоврядування" повинен зняти багато проблемних питань і поставити крапку у розмовах про тотожність із держслужбою. Про зарубіжний досвід у цій сфері  та українські реалії розповів консультант з юридичних питань формування ефективної системи служби в органах місцевого самоврядування та розвитку форм прямого народовладдя U-LEAD Максим Бризіцький.

На його переконання, сьогоднішні практики громад щодо розподілу повноважень між головою, радою, виконавчим апаратом і старостами показують дуже різні підходи до цього питання.

За матеріалами www.if.gov.ua