Всеукраїнська мережа фахівців і практиків
з регіонального та місцевого розвитку

Послуги в регіонах

Вибір редакції

Як пройти відбір та стати учасником мережі РЕГІОНЕТ

Читати повністю

Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі

Матеріали базового навчання - відтепер у вільному доступі!

Читати повністю

Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі

Відеозаписи заходів РЕГІОНЕТ та партнерів мережі

Читати повністю

Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі

Партнери

 
 
  • УАРОР

    Українська асоціація районних та обласних рад

  • АМУ

    Асоціація міст України

  • ВАССР

    Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад

  • Мінрегіон

    Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства

  • komsamovr

    Секретаріат Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Верховної Ради України

  • www.narda.org.ua

    Асоціація агенцій регіонального розвитку України

  • www.coe.kiev.ua

    Офіс Ради Європи в Україні

  • DESPRO

    Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO

  • ІГС

    Інститут громадянського суспільства

  • АММУ

    Асоціація малих міст України

  • НАДУ

    Національна академія державного управління при Президентові України

  • Відродження

    Програмна ініціатива «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження»

  • УНЦПД

    Український незалежний центр політичних досліджень

  • ЦППР

    Центр політико-правових реформ

  • Мережа центрів

    Громадська спілка "Мережа Центрів правової інформації та консультацій"

  • НАСДСУ

    Національна асоціація сільськогосподарських дорадчих служб України

  • Ресурсний центр

    Центр управління знаннями «Ресурсний центр зі сталого місцевого розвитку»

На допомогу громадам у формуванні бюджетів – "шпаргалка" від Центрального офісу реформ

18.10.2017
Триває робота органів місцевого самоврядування з формування та складання проектів місцевих бюджетів на 2018 рік. Крім своєчасності підготовки фінансових документів, вкрай важливо, щоб вони були сформовані якісно з дотриманням усіма учасниками бюджетного процесу норм відповідного законодавства.

Оскільки чимало об’єднаних територіальних громад є певними новачками у бюджетному процесі, Мінрегіон та Центральний офіс реформ надають їм експертну підтримку. Так експерти Групи фінансового моніторингу Центрального офісу реформ при Мінрегіоні розробили інформаційний матеріал "Бюджетний процес для місцевих бюджетів", який допоможе громадам підготувати належним чином місцеві бюджети.

Яніна Казюк, координатор з фінансової децентралізації Центрального офісу реформ при Мінрегіоні зазначила, що одними із головних учасників бюджетного процесу на місцевому рівні є органи місцевого самоврядування. Від якості їх роботи залежить своєчасне розроблення, подання та схвалення місцевих бюджетів, а також їх виконання як у частині мобілізації ресурсів, так і у частині виконання відповідних видаткових повноважень.

"Від належно організованого механізму управління бюджетним процесом залежить соціально-економічне становище громади, регіону, а отже, і країни в цілому. Інформаційний матеріал, який підготувала Група фінансового моніторингу слугуватиме громадам своєрідною шпаргалкою і добрим помічником у бюджетному процесі", - підкреслила експерт.

Довідка

Традиційним розумінням бюджетного процесу є визначення його як сукупності дій уповноважених органів держави та місцевого самоврядування щодо складання, розгляду, затвердження і виконання бюджетів, а також складання, розгляду і затвердження звіту про їх виконання, здійснюваних відповідно до норм бюджетного права.

Відповідно до Бюджетного кодексу України, бюджетний процес – це регламентований бюджетним законодавством процес складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання, а також контролю за дотриманням бюджетного законодавства.

Згідно з Бюджетним кодексом України етапами (стадіями) бюджетного процесу є:

  • складання проектів бюджетів;
  • розгляд проекту та прийняття закону про Державний бюджет України (або рішення про місцевий бюджет);
  • виконання бюджету, включаючи внесення змін до закону про Державний бюджет України (або рішення про місцевий бюджет);
  • підготовка та розгляд звіту про виконання бюджету і прийняття рішення щодо нього.

Бюджетному процесу притаманні декілька важливих рис, зокрема він включає довгострокову перспективу; встановлює зв’язок із загальними організаційними цілями; зосереджує бюджетні рішення на результатах і наслідках; включає і заохочує ефективне спілкування із зацікавленими особами.

Вказані основні риси належного складання бюджету говорять про те, що бюджетний процес є не звичайним процесом збалансуванням доходів і видатків одного року, а й стратегічним за змістом, який охоплює багаторічний та оперативний фінансовий план з розподілу ресурсів відповідно до визначених цілей. Бюджетний процес виходить за межі традиційної концепції постатейного контролю видатків, даючи стимули і гнучкість головним розпорядникам коштів вдосконалювати ефективність і продуктивність програм чи результативність використання наявних коштів.

За матеріалами decentralization.gov.ua