Всеукраїнська мережа фахівців і практиків
з регіонального та місцевого розвитку

Послуги в регіонах

Вибір редакції

Як пройти відбір та стати учасником мережі РЕГІОНЕТ

Читати повністю

Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі

Матеріали базового навчання - відтепер у вільному доступі!

Читати повністю

Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі

Відеозаписи заходів РЕГІОНЕТ та партнерів мережі

Читати повністю

Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі

Партнери

 
 
  • УАРОР

    Українська асоціація районних та обласних рад

  • АМУ

    Асоціація міст України

  • ВАССР

    Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад

  • Мінрегіон

    Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства

  • komsamovr

    Секретаріат Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Верховної Ради України

  • www.narda.org.ua

    Асоціація агенцій регіонального розвитку України

  • www.coe.kiev.ua

    Офіс Ради Європи в Україні

  • DESPRO

    Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO

  • ІГС

    Інститут громадянського суспільства

  • АММУ

    Асоціація малих міст України

  • НАДУ

    Національна академія державного управління при Президентові України

  • Відродження

    Програмна ініціатива «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження»

  • УНЦПД

    Український незалежний центр політичних досліджень

  • ЦППР

    Центр політико-правових реформ

  • Мережа центрів

    Громадська спілка "Мережа Центрів правової інформації та консультацій"

  • НАСДСУ

    Національна асоціація сільськогосподарських дорадчих служб України

  • Ресурсний центр

    Центр управління знаннями «Ресурсний центр зі сталого місцевого розвитку»

У школі на Шишаччині відкрили сучасну цифрову лабораторію

03.05.2017
Учням Шишацької спеціалізованої школи імені В.І. Вернадського стане цікавіше вивчати природничі науки, завдяки сучасній цифровій лабораторії.

Директор школи Віталій Іваниця показав гостям, чим оснащені цифрові лабораторії у кабінетах фізики, хімії та біології. Вони містять портативні комп’ютери, інтерактивні дошки та інше обладнання. Принцип  роботи лабораторії пояснив експерт Малої академії наук Ігор Чернецький. Він провів невеликий експеримент з біології, щоб показати на практиці значущість придбаного обладнання.

Подібна інновація допоможе учням на уроках робити вимірювання сили, вологості повітря та температури. Отримані дані одразу потрапляють до комп’ютерів та відображаються у вигляді графіків.

Заступник Міністра освіти і науки Роман Греба задоволений тим, як Шишацька громада освоїла державну субвенцію. Проте, нині стоїть питання про підвищення якості середньої освіти по всій Україні. Адже результати ЗНО у сільських школах нижчі за міські. Тому подібний метод освіти допоможе учням підвищити та закріпити рівень знань.

— Сама будівля школи потребує ремонту. Але що стосується закупівель та використання субвенцій, то я задоволений. Сьогодні ми бачили показовий приклад того, як можуть ефективно використовуватися державні кошти. Впевнений, для дітей це будуть дуже цікаві уроки, — говорить Роман Греба.

Представник Міністерства освіти і науки також зазначив, що концепція нової української школи передбачає перехід від школи знань до школи навичок:

— Їх можна отримати лише за допомогою практичних занять, яке забезпечено завдяки встановленому обладнанню. Школи Полтавщини займають гідне місце серед українських, але хотілося б більше. Якщо брати вцілому ситуацію з освітою в країні, то якість середньої освіти дуже низька. Лише близько 10% батьків задоволені рівнем освіти. Нам є над чим працювати.

Подібні цифрові лабораторії можуть встановити і школах інших ОТГ, але за власної ініціативи та за допомогою державних субвенцій.

— Подальше фінансування шкіл у інших громадах залежатиме від ініціативи місцевого самоврядування. Якщо вони за рахунок своїх коштів починають цей процес, то ми теж за рахунок обласного бюджету будемо допомагати. Школа — це не лише дах, вікна і стіни. Школа — це сучасні класи. Вона вимагає сьогодні сучасного обладнання і адаптування до всього сучасного, — говорить Валерій Головко.

У наступному році Шишацька спеціалізована школа імені В.І. Вернадського планує зробити капремонт.

— Ми домовилися, що ОТГ через півтора місяці після отримання проекту експертизи розпочне у школі оздоблювати зовнішню покрівлю та замінювати вікна. І на наступний рік ми разом, за допомогою коштів  обласного бюджету, все ж таки приведемо цю школу у відповідність до стандартів шкіл, які сьогодні потребують наші діти, —зазначає Валерій Головко.

Нині у Полтавській області подібні цифрові лабораторії мають у Кобеляцькому, Семенівському та Решетилівському районах. Важливість STEM-освіти відзначив представник компанії «ENGLER» Михайло Каліткін:

— Ми надали обладнання різних виробників та створили єдину систему, якою обладнані кабінети хімії, фізики, біології та географії. Таке ж мають ще три ОТГ на Полтавщині. Будемо й надалі підтримувати цю систему. Зараз розпочали дводенний тренінг для вчителів, через три місяці зробимо перекваліфікацію та навчатимемо роботі з обладнанням вчителів по області, щоб вони могли якісно передати свої знання учням.

Директор Департаменту освіти і науки ОДА Олена Харченко зазначила, що викладачі пройшли тренінги і тепер відповідно до сучасних вимог за новим методом навчати учнів:

— Буквально протягом кількох останніх днів викладачі і Шишацької школи імені Вернадського, й інших навчальних закладів, куди було поставлено таке ж обладнання, пройшли спеціальне навчання. Тому на сьогодні вчителі обізнані. Тепер будемо чекати високих результатів від учнів.

За кордом діти навчаються у цифрових лабораторіях досить давно, проте в Україні такий метод лише набуває популярності. Загалом в країні понад 300 шкіл навчають дітей із використанням цього обладнання.

За матеріалами www.adm-pl.gov.ua