Всеукраїнська мережа фахівців і практиків
з регіонального та місцевого розвитку

Послуги в регіонах

Вибір редакції

Як пройти відбір та стати учасником мережі РЕГІОНЕТ

Читати повністю

Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі

Матеріали базового навчання - відтепер у вільному доступі!

Читати повністю

Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі

Відеозаписи заходів РЕГІОНЕТ та партнерів мережі

Читати повністю

Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі

Партнери

 
 
  • УАРОР

    Українська асоціація районних та обласних рад

  • АМУ

    Асоціація міст України

  • ВАССР

    Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад

  • Мінрегіон

    Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства

  • komsamovr

    Секретаріат Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Верховної Ради України

  • www.narda.org.ua

    Асоціація агенцій регіонального розвитку України

  • www.coe.kiev.ua

    Офіс Ради Європи в Україні

  • DESPRO

    Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO

  • ІГС

    Інститут громадянського суспільства

  • АММУ

    Асоціація малих міст України

  • НАДУ

    Національна академія державного управління при Президентові України

  • Відродження

    Програмна ініціатива «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження»

  • УНЦПД

    Український незалежний центр політичних досліджень

  • ЦППР

    Центр політико-правових реформ

  • Мережа центрів

    Громадська спілка "Мережа Центрів правової інформації та консультацій"

  • НАСДСУ

    Національна асоціація сільськогосподарських дорадчих служб України

  • Ресурсний центр

    Центр управління знаннями «Ресурсний центр зі сталого місцевого розвитку»

Яніна Казюк про Державний дорожній фонд та новий вид субвенції місцевим бюджетам

25.09.2017
З 2018 року в Україні фінансування робіт, пов’язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг загального користування здійснюватиметься за кошти Державного дорожнього фонду, який створюється у складі спеціального фонду Державного бюджету України.

"Децентралізація влади" звернулася до координатора з фінансової децентралізації Центрального офісу реформ при Мінрегіоні Яніни Казюк з проханням пояснити, як саме розподілятимуть Державний дорожній фонд, скільки отримають місцеві бюджети і на які заходи спрямують кошти фонду.

За інформацією експерта, 32,6 млрд грн – загальний обсяг коштів, який передбачається направити на фінансування робіт, пов’язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг загального користування з Державного дорожнього фонду у 2018 році (проект закону №7000 від 15.09.2017). Місцеві бюджети отримають субвенцію в сумі 11,4 млрд грн, які зможуть спрямувати на забезпечення автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності. Це 35% Державного дорожнього фонду.

Яніна Казюк пояснила, що фонд формуватиметься з різних існуючих видів податків і зборів або їх частини.

Законами встановлено, що дохідна частина дорожнього фонду формується за рахунок:

  1. акцизного податку з вироблених в Україні пального і транспортних засобів (у 2018 році – 50%, у 2019 році – 75%, у 2020 році – 100%);
  2. акцизного податку з ввезених на митну територію України пального і транспортних засобів (у 2018 році – 50%, у 2019 році – 75%, у 2020 році – 100%);
  3. 3) ввізного мита на нафтопродукти і транспортні засоби та шини до них (у 2018 році – 50%, у 2019  році – 75%, у 2020 році – 100%);
  4. плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні;
  5. коштів спеціального фонду Державного бюджету України, отриманих шляхом залучення державою кредитів (позик) від банків, іноземних держав і міжнародних фінансових організацій на розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування;
  6. плати за проїзд платними автомобільними дорогами загального користування державного значення;
  7. інших надходжень, передбачених Державним бюджетом України.

"Кошти державного дорожнього фонду спрямовуються на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах у вигляді субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам. Це є новий вид субвенції. Він передбачений змінами до Бюджетного кодексу України, які наберуть чинності з 1 січня 2018 року. Така субвенція має розподілятися між місцевими бюджетами залежно від протяжності автомобільних доріг загального користування місцевого значення у відповідній адміністративно-територіальній одиниці станом на 1 січня року, що передує плановому. Зазначена субвенція може спрямовуватися на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах у розмірі не більше 20 відсотків обсягу такої субвенції, затвердженого законом про Державний бюджет України на відповідний рік для відповідного місцевого бюджету", - пояснила Яніна Казюк.

Також кошти фонду, як передбачається, можуть спрямовуватися на  виконання боргових зобов’язань за запозиченнями, отриманими державою або під державні гарантії, на розвиток та утримання мережі автомобільних доріг загального користування і на фінансове забезпечення заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до державних програм.

"Порядок спрямування коштів державного дорожнього фонду буде визначатися Кабінетом Міністрів України", - уточнила експерт.

Яніна Казюк поінформувала, що перелік об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення із зазначенням обсягів бюджетних коштів для фінансового забезпечення таких об’єктів затверджується Кабінетом Міністрів України. 

А перелік об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах із зазначенням обсягів бюджетних коштів для фінансового забезпечення таких об’єктів за рахунок відповідної субвенції затверджується відповідною обласною державною адміністрацією за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства, та з подальшим погодженням із Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.

Загальний обсяг дорожнього фонду розподіляється наступним чином:

  • 60 відсотків – на фінансування робіт, пов’язаних із автомобільними дорогами загального користування державного значення
  • 35 відсотків – на фінансування робіт, пов’язаних із автомобільними дорогами загального користування місцевого значення
  • 5 відсотків – на фінансове забезпечення заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до державних програм.

 Розподіл субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах

За матеріалами decentralization.gov.ua