All-Ukrainian Network of experts and practitioners
on regional and local development

Services in regions

Editor's choice

Як пройти відбір та стати учасником мережі РЕГІОНЕТ

Show full text

Не вказано

Матеріали базового навчання - відтепер у вільному доступі!

Show full text

Не вказано

Відеозаписи заходів РЕГІОНЕТ та партнерів мережі

Show full text

Не вказано

Partners

 
 
  • УАРОР

    Ukrainian Association of Rayon and Regional Councils

  • АМУ

    Association of Ukrainian Cities

  • ВАССР

    All-Ukrainian Association of Village and Settlement Councils

  • Мінрегіон

    Ministry of Regional Development, Construction and Housing and Communal Services of Ukraine

  • komsamovr

    Secretariate of Committee on State Building, Regional Policy and Local Self-Government of the Verkhovna Rada of Ukraine

  • www.narda.org.ua

    National Association of Regional Development Agencies

  • www.coe.kiev.ua

    Office of the Representative of the Secretary General in Ukraine

  • DESPRO

    Swiss-Ukrainian project «Decentralization Support in Ukraine» DESPRO

  • ІГС

    Civil Society Institute

  • АММУ

    Association of Small Towns of Ukraine

  • НАДУ

    National Academy for Public Administration under the President of Ukraine

  • Відродження

    Program Initiatives «Democratic Practice» of International Renaissance Foundation

  • УНЦПД

    Ukrainian Center for Independent Political Research

  • ЦППР

    Centre of Policy and Legal Reform

  • Мережа центрів

    Public Union Network of legal information and consultation

  • НАСДСУ

    National Association of Agricultural Advisory Services of Ukraine

  • Ресурсний центр

    Center for Knowledge Management «Resource Center for Sustainable Local Development»

Цифрова Україна

Олександр Риженко
Голова Державного агентства з питань електронного урядування України

Минулого року Європейська комісія ухвалила новий eGovernment Action Plan до 2020 року, на який ми уже орієнтуємося у своїй діяльності. Одним з ключових месседжей цього плану є те, що «the digital transfor-mation of government is a key element to the success of the Digital Economy».

Тобто, якщо ми хочемо успішно розвивати цифрову економіку, робити цифрову трансформацію базових сфер життєдіяльності, Уряд також має ставати цифровим – і з цим важко не погодитися.

Саме Електронний Уряд є одним з головних завдань нашого агентства і в цьому році в нас дуже амбіційні плани, які ми успішно виконуємо.

Наведу кілька цифр, які вже неодноразово озвучував:

  • вже сьогодні центральні органи влади щодня обмінюються тисячами документів виключно в е-формі, це десь 80% всього листування – і цей показник буде збільшуватися;
  • лише в цьому році ми вже запровадили ряд пріоритетних послуг – такі як реєстрація бізнесу онлайн, всі будівельні послуги, допомога по народженню і всі вони є дуже актуальні. Наприклад, саме сьогодні ми вийшли на показник 1000 родин, які отримали допомогу при народженні онлайн і це за два місяці після її запровадження! Наші плани – це близько ста найбільш важливих послуг онлайн до кінця 2018 року відповідно до вимог Європейського союзу;
  • найбільший прорив ми в цьому році маємо зробити разом з нашими естонськими партнерами в питанні розвитку інтероперабельності – сьогодні в державі існують тисячі неефективних адміністративних процесів, які потребують реінжинірингу та оптимізації саме за рахунок електронної взаємодії;
  • і також хотів би відмітити ще один важливий проект цього року – це запровадження мобільної ідентифікації, яка має забезпечити громадян доступними надійними та зручними засобами ідентифікації та сприяти розвитку електронних сервісів як публічних, так і приватних.

Хочу зазначити один важливий момент – дуже часто говорять, що Уряд, держава, система змінюється повільно, що необхідно запускати електронні сервіси в обхід законодавства і таке інше. По-перше, будь-яка держава змінюється повільно і ніхто не будував е-урядування за рік. По-друге, зміна діючих неефективних процесів на нові ефективні й електронні – це у першу чергу зміна законодавства – інакше це не реформа. Інакше такі пілоти, сервіси розваляться при першій можливості. Ми маємо створювати сталі проекти та сталі реформи.

Кожен наш сервіс чи електронний процес закріплений законодавчо і не буде так просто відмінений при зміні керівництва чи певних політичних змінах.

Як все ж таки прискорити цифровий розвиток Уряду та базових сфер життєдіяльності? Сьогодні ми закладаємо один такий стратегічний підхід – це практична імплементація принципу digital by default в Регламент КМУ – ми хочемо ввести цифрову експертизу всіх нових документів КМУ або змін до існуючих – тобто кожен документ має передбачати цифрову форму реалізації описаного в ньому процесу – це згодом може дати дуже великий ефект.

Сьогодні нами підготовлено розпорядження Digital Agenda для України, яке вже було презентовано, проходить погодження в органах влади і дозволить після прийняття визначити чіткі кроки по цифровим перетворенням в Україні. Якщо подивитися міжнародний досвід, то чи є в країні міністерство, чи є агентство чи інший орган з інформатизації – комплексні зміни, які зачіпляють діяльність всіх сфер можливі лише за рахунок ефективної діяльності міжгалузевої інституції. Ми нещодавно створили Міжгалузеву раду з питань розвитку е-урядування, до якої увійшли державні секретарі всіх Міністерств. Саме такий орган має забезпечити спільну діяльність, взаємоузгодження.

Отже сьогодні маємо великий спільний виклик, від виконання якого залежить успіх цифрової економіки в Україні. А виконання цього документа неможливе без об’єднання зусиль всіх гілок влади, бізнесу та громадськості.

Cтаття опублікована у часописі РЕГІОНЕТ "Стратегія розвитку" №4