Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі
| |||
|
Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі
Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі
Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі
Камеран Худур
Перший секретар Посольства Швеції в Україні, Програмний директор проекту U-LEAD від SIDA
24 січня 2017 року в центральному офісі програми U-LEAD, який знаходиться в Києві за адресою вул. Велика Житомирська, 20, відбулася церемонія підписання угоди про партнерство з чотирнадцятьма об’єднаними територіальними громадами, які були відібрані для отримання допомоги у створенні сучасних центрів надання адміністративних послуг.
Це стало можливим завдяки Компоненту 2 програми U-LEAD, який визначає пріоритетність інтересів українських громадян, створюючи передумови для того, щоб вони відповідно до своїх прав отримували законні, швидкі та доступні адміністративні послуги високої якості.
Сьогодні об’єднані територіальні громади з Закарпатської, Чернівецької, Хмельницької, Житомирської, Вінницької, Київської, Чернігівської, Сумської, Полтавської, Черкаської, Одеської, Запорізької областей беруть участь у конкурсі з відбору ще 10 громад, які отримають фінансування на створення центрів надання адміністративних послуг. Їх відбір буде проведено на основі визначених критеріїв і відповідно до встановлених процедур.
Але що передбачає Компонент 2 проекту U-LEAD?
До 2020 року він передбачає створення до 600 центрів надання адміністративних послуг, де громадяни зможуть отримати послуги, на які вони мають права за законом.
Для того щоб це відбулося, центри повинні бути оснащені меблями і обладнані сучасною інформаційно-комунікаційною технікою, що дозволить адміністраторам центрів виправдати очікування громадян. Це, в свою чергу, вимагає необхідності навчання адміністраторів центрів не тільки з технічних питань, а й з питань дбайливого ставлення до клієнтів.
Компонент 2 проекту U-LEAD також передбачає розвиток ІТ-рішень, які будуть використовувати центри надання адміністративних послуг для забезпечення взаємодії з відповідними державними базами даних, що містять інформацію, необхідну для швидкого надання послуг високої якості.
Проте з метою досягнення стійких результатів деякі передумови повинні бути створені і реалізовані нашими українськими колегами, в тому числі і Урядом, і Верховною Радою. Наприклад: повинна бути створена і застосовуватися функціонуюча належним чином система внутрішнього та зовнішнього конт-ролю – щоб здійснювати оцінку якості роботи центрів надання адміністративних послуг з точки зору як клієнтів, так і самих співробітників центрів.
Внутрішні і зовнішні механізми контролю якості повинні забезпечувати перевірку того, чи дійсно звітність центрів надання адміністративних послуг відображає достовірне і об’єктивне уявлення про послуги, що надаються.
Компонент 2 програми U-LEAD: Центри надання адміністративних послуг та підвищення обізнаності громадян про місцеве самоврядування
На додаток до цього, система внутрішнього контролю цих центрів повинна систематично перевіряти роботу, щоб переконатися, що центри функціонують відповідним чином. Не менш важливо створити систему, яка постійно перевіряє, чи є можливість для поліпшення, задаючи кілька простих запитань. Наприклад: Чи отримали ми максимум з використання наявних ресурсів? Чи робимо ми все правильно? Чи робимо ми правильні і відповідні речі?
Об’єднані громади, які підписали меморандуми зі шведською компанією SKL International щодо створення центрів надання адміністративних послуг
Cтаття опублікована у віснику РЕГІОНЕТ "Стратегія розвитку" №2.