Всеукраїнська мережа фахівців і практиків
з регіонального та місцевого розвитку

Послуги в регіонах

Вибір редакції

Як пройти відбір та стати учасником мережі РЕГІОНЕТ

Читати повністю

Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі

Матеріали базового навчання - відтепер у вільному доступі!

Читати повністю

Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі

Відеозаписи заходів РЕГІОНЕТ та партнерів мережі

Читати повністю

Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі

Партнери

 
 
  • УАРОР

    Українська асоціація районних та обласних рад

  • АМУ

    Асоціація міст України

  • ВАССР

    Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад

  • Мінрегіон

    Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства

  • komsamovr

    Секретаріат Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Верховної Ради України

  • www.narda.org.ua

    Асоціація агенцій регіонального розвитку України

  • www.coe.kiev.ua

    Офіс Ради Європи в Україні

  • DESPRO

    Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO

  • ІГС

    Інститут громадянського суспільства

  • АММУ

    Асоціація малих міст України

  • НАДУ

    Національна академія державного управління при Президентові України

  • Відродження

    Програмна ініціатива «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження»

  • УНЦПД

    Український незалежний центр політичних досліджень

  • ЦППР

    Центр політико-правових реформ

  • Мережа центрів

    Громадська спілка "Мережа Центрів правової інформації та консультацій"

  • НАСДСУ

    Національна асоціація сільськогосподарських дорадчих служб України

  • Ресурсний центр

    Центр управління знаннями «Ресурсний центр зі сталого місцевого розвитку»

6-поверхова формула освітньої субвенції: Лілія Гриневич про децентралізацію в освіті

24.11.2017
"Сьогодні освітня система стоїть перед кількома нагальними викликами – запровадження нової формули розрахунку освітньої субвенції, запуск 1-го класу Нової української школи, а також загалом імплементація Закону "Про освіту". Про це зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час форуму на тему: "Децентралізація у сфері освіти" сьогодні, 23 листопада 2017 року.

"Ми запроваджуємо нову формулу розподілу освітньої субвенції. Вона виглядає багатоповерховою та складною. Але вона складна саме тому, що враховує особливості різних територіальних громад. Адже для нас дуже важливо, наприклад, врахувати щільність населення для сільських територій і ОТГ, для гірських районів тощо. Ця формула працюватиме перший рік. І ми розуміємо, що протягом першого року можуть проявитися певні речі, які потрібно доопрацювати – тому ми, зважаючи на практику, вноситимемо корективи. Таким чином формула буде удосконалюватись, на наступний рік в бюджеті буде передбачена відповідна стабілізаційна дотація. Якщо для когось формула не врахує необхідну потребу, ми із цієї дотації вирівнюватимемо ситуацію", – розповіла Лілія Гриневич.

Вона також додала, що новий Закон "Про освіту" має кілька стрижневих ідей.

"По-перше, педагогічна свобода вчителя. І тут нам доведеться працювати з вчителями. Щоб усі педагоги могли самостійно розробити власні програми потрібен час. Тому для перших класів усі вчителі матимуть підвищення кваліфікації. Наступне, фінансова автономія. Це не означає, що буде бухгалтер в кожній школі. Просто ви самі зможете побудувати оптимальну модель, наприклад, щоб один бухгалтер обслуговував кілька шкіл. Що точно має бути – кожен директор повинен знати, що робиться з його бюджетом і оприлюднювати цю інформацію", – зауважила Міністр.

Вона підкреслила, що зараз "важливо зрозуміти, які тіньові кошти є в освіті. А батьки мають побачити, які шалені гроші вкладає громада на утримання школи, бо зараз вони цього не бачать".

Ще одна із важливих новацій Закону "Про освіту" – створення Державної служби якості освіти.

"Децентралізація коштів та повноважень має призводити до централізації контролю якості – це тренд сучасних децентралізованих систем. При децентралізації ми можемо мати великі різниці в якості, тому цей фактор повинен врівноважуватися. Для цього Закон передбачає створення Державної служби якості освіти, яка матиме регіональні представництва на місцях, і саме вони займатимуться контролем якості надання освітніх послуг", – повідомила Лілія Гриневич.

За матеріалами mon.gov.ua