Всеукраїнська мережа фахівців і практиків
з регіонального та місцевого розвитку

Послуги в регіонах

Вибір редакції

Як пройти відбір та стати учасником мережі РЕГІОНЕТ

Читати повністю

Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі

Матеріали базового навчання - відтепер у вільному доступі!

Читати повністю

Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі

Відеозаписи заходів РЕГІОНЕТ та партнерів мережі

Читати повністю

Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі

Партнери

 
 
  • УАРОР

    Українська асоціація районних та обласних рад

  • АМУ

    Асоціація міст України

  • ВАССР

    Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад

  • Мінрегіон

    Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства

  • komsamovr

    Секретаріат Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Верховної Ради України

  • www.narda.org.ua

    Асоціація агенцій регіонального розвитку України

  • www.coe.kiev.ua

    Офіс Ради Європи в Україні

  • DESPRO

    Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO

  • ІГС

    Інститут громадянського суспільства

  • АММУ

    Асоціація малих міст України

  • НАДУ

    Національна академія державного управління при Президентові України

  • Відродження

    Програмна ініціатива «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження»

  • УНЦПД

    Український незалежний центр політичних досліджень

  • ЦППР

    Центр політико-правових реформ

  • Мережа центрів

    Громадська спілка "Мережа Центрів правової інформації та консультацій"

  • НАСДСУ

    Національна асоціація сільськогосподарських дорадчих служб України

  • Ресурсний центр

    Центр управління знаннями «Ресурсний центр зі сталого місцевого розвитку»

Адміністративні послуги в машині: навіщо Україні мобільні ЦНАПи

12.12.2017
В Україні є чимало маленьких сіл і хуторів, жителям яких важко отримати адміністративні послуги. Їм допоможуть мобільні центри.

Існують різні моделі надання адміністративних послуг.

Ідеальний спосіб їх отримання — онлайн.

Однак Україні потрібен ще не один рік для впорядкування законодавства та розбудови технічної інфраструктури.

Найбільш поширеними наразі стали Центри надання адміністративних послуг — ЦНАП. Зазвичай це спеціально облаштоване приміщення, у якому є можливість отримати широкий спектр адміністративних послуг у комфортних умовах.

Проте коли йдеться про надання послуг у громадах, які включають багато населених пунктів, то єдиний офіс ЦНАП не завжди буде достатнім рішенням. Крім набору послуг і комфорту, важливим є питання територіальної доступності.

Тут може бути корисним досвід програми "U-LEAD з Європою", яка у співпраціі з Славутською громадою запустила перший в Україні мобільний ЦНАП.

Мобільний ЦНАП — це спеціально обладнаний транспортний засіб, у якому облаштовані два повноцінні робочі місця для надання адміністративних послуг.

Прийом громадян здійснюється всередині транспортного засобу. У ньому є системи обігріву та кондиціонування повітря, три місця для відвідувачів, резервний генератор живлення. Завдяки компактному пандусу можуть обслуговуватися особи з інвалідністю. Мобільний ЦНАП може працювати у будь-яку пору року і будь-де.

У яких випадках доцільно планувати запуск мобільного ЦНАП у громаді? Він потрібен для тих громад, у складі яких є багато віддалених невеликих населених пунктів, де неефективно або неможливо облаштувати стаціонарні приміщення.

У таких селах попит на послуги доволі помірний, там складно знайти кваліфікований персонал, а витрати на створення офісу економічно невиправдані. Натомість мобільний ЦНАП може відвідувати населені пункти за гнучким графіком залежно від потреб споживачів, заощаджуючи їх час та кошти.

Мобільний ЦНАП виправданий лише тоді, коли громада має "класичний" ЦНАП. Для роботи у мобільному центрі потрібен кваліфікований персонал та потужний бек-офіс, який зможе опрацьовувати заяви на послуги будь-якої складності.

І для "класичного", і для мобільного центрів найважливіше питання — набір послуг. Потенційно для ОТГ це можуть бути майже всі адміністративні послуги.

Оскільки Славута перебуває у процесі об'єднання, то на першому етапі ЦНАП надаватиме 80 послуг. Серед них — субсидії, державні допомоги, послуги з реєстрації нерухомості та бізнесу, вклеювання фото в паспорт після 25 та 45 років.

Наразі цей мобільний ЦНАП працюватиме у сусідніх селах на основі договору про співробітництво територіальних громад. У разі згоди Державної міграційної служби у мобільному ЦНАП можна буде встановити обладнання для видачі паспортів.

У мобільному ЦНАП можна оплатити надання адміністративних послуг через банківський POS-термінал. Також однією з опцій є кейс з обладнанням, що дозволяє обслуговувати громадян удома — хворих чи осіб дуже похилого віку.

Логічним є питання економічної складової мобільного ЦНАП. Програма "U-LEAD з Європою" та місто Славута інвестували у мобільний центр 1,6 млн грн. Додатковими витратами є зарплата водія, заправка автомобіля — близько 10 л на день для маршруту до 100 км, невеликі щомісячні витрати на мобільний інтернет.

Якщо протягом дня буде надаватися хоча б кілька платних адміністративних послуг, наприклад, щодо реєстрації нерухомості, то ці витрати будуть покриватися. У разі наявності у мобільному ЦНАП ще й паспортних послуг він може бути рентабельним. Хочеться сподіватися, що практика підтвердить ці прогнози.

Найважливіше, щоб споживачі адміністративних послуг були задоволені, а мобільний ЦНАП став одним із символів позитивних перетворень в Україні.

За матеріалами www.epravda.com.ua