Всеукраїнська мережа фахівців і практиків
з регіонального та місцевого розвитку

Послуги в регіонах

Вибір редакції

Як пройти відбір та стати учасником мережі РЕГІОНЕТ

Читати повністю

Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі

Матеріали базового навчання - відтепер у вільному доступі!

Читати повністю

Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі

Відеозаписи заходів РЕГІОНЕТ та партнерів мережі

Читати повністю

Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі

Партнери

 
 
  • УАРОР

    Українська асоціація районних та обласних рад

  • АМУ

    Асоціація міст України

  • ВАССР

    Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад

  • Мінрегіон

    Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства

  • komsamovr

    Секретаріат Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Верховної Ради України

  • www.narda.org.ua

    Асоціація агенцій регіонального розвитку України

  • www.coe.kiev.ua

    Офіс Ради Європи в Україні

  • DESPRO

    Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO

  • ІГС

    Інститут громадянського суспільства

  • АММУ

    Асоціація малих міст України

  • НАДУ

    Національна академія державного управління при Президентові України

  • Відродження

    Програмна ініціатива «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження»

  • УНЦПД

    Український незалежний центр політичних досліджень

  • ЦППР

    Центр політико-правових реформ

  • Мережа центрів

    Громадська спілка "Мережа Центрів правової інформації та консультацій"

  • НАСДСУ

    Національна асоціація сільськогосподарських дорадчих служб України

  • Ресурсний центр

    Центр управління знаннями «Ресурсний центр зі сталого місцевого розвитку»

Два львів'яни створили мільйонне виробництво арахісової пасти

21.08.2017

Вклавши по парі сотень доларів львівські студенти Михайло Бойко і Тарас Фітьо за п'ять років перетворили хобі у бізнес з мільйонними оборотами.

Сьогодні вони одні з найбільших виробників арахісової пасти в Україні, яку реалізують під торговою маркою "ТОМ", пише propozitsiya.com з посиланням на biz.censor.net.ua.

Першу пасту – пару сотень баночок – зробили в 2012 році, маючи найосновніше обладнання – машинку, яка перероблює арахіс. Інвестиції на той момент склали по $100 від трьох студентів. Виробництво арахісовою пасти – вже як бізнес, почали у 2015 році, вклавши у справу близько 2 млн грн.

Зараз на підприємстві встановлене німецьке та італійське обладнання, яке довелося переобляти під свої потреби.

Сировину купують у прямих імпортерів – Індії, Аргентини, Китаю в залежності від сезону і ціни. Горіх беруть нечищений, далі його обсмажують, чистять від шкарлупи, доочищають і закидають, як сировину у апарат, що його переробляє. Перероблена паста потрапляє в дозатор. Термін зберігання пасти – шість місяців. На підприємстві кажуть, що працюють за ДСТУ, не додають ні емульгаторів, ні згущувачів, лише натуральні наповнювачі.

Наразі під брендом "ТОМ" продається 11 смаків арахісової пасти: нейтральна, солодка, солона, з шоколадом, медом, журавлиною, курагою, родзинками, чорносливом, шматочками шоколаду, шматочками арахісу.

Виробництво завантажене на 10%. При цьому в місяць, в залежності від сезону, "ТОМ" випускає від 3 до 10 т арахісової пасти.

За роки інвестори напрацювали величезну базу оптових і роздрібних клієнтів по всій країні. Пасту продають у крамницях, еко-магазинах та спортивних клубах. Місячний оборот коливається від 0,5 млн грн в низький сезон до 1-2 млн грн в "гарячий" період – це зима, ярмарки, фестивалі, новорічні свята. Продукт продають у стіках по 25 грам, та склі, пластику – 35, 180, 300, 500 г, для виробництв продають відрами по 10 кг. У планах – продавати відерцями по 1 кг.

"Намагалися виходити на супермаркети. Але там дуже дикі умови. Там не йдеться про заробіток, хіба що про рекламу. Також працюємо з ресторанами, які беруть цю пасту для своїх сніданків. З нашої пасти виробляють круасани, попкорн, печиво, солодощі, корм для собачок. Для спортсменів – це джерело білка", – розповіли на підприємстві.

Коли починали справу, то конкурентів практично не було. Зараз їх близько 10 в Україні: з них 5-6 – це студенти, 1-2 – реальні конкуренти. Але ринок дуже далекий від американського, іін ще розвивається, тому конкуренції не відчувають, каже М. Бойко. На ринку України є і імпортна арахісова паста, чимало китайського продукту – він дорожчий та містить некорисні жири.

Оскільки про продукт дізнається все більше споживачів, то ріст продажів спостерігається постійний: з 2014 – 2015 років він склав 300%-500%.

Масштабуючи бізнес, на підприємстві розширили асортимент: до бренду додалися згущене молоко (виготовляє підрядник, продають щомісяця близько 100 кг), чаї та гранола. Зараз мають 4 види граноли, 4 види чаю і 2 види в 4-х об’ємах згущеного молока. Ще в "ТОМі" запустили виробництво дорогих, елітних горіхових паст з фундука, мигдалю і кеш’ю. Банка на 180 г коштує 130 грн.

П’ять років тому 500-грамова баночка арахісової пасти коштувала 45-50 грн, зараз – 90-95 грн. За цей час ціна арахісу піднялася в чотири рази.

"Останні півроку – умовний рай для ведення бізнесу, все спокійно і збалансовано. Середня рентабельність у нас 20%-30%. Раніше продавали дуже мало, але дорого. Зараз продаємо більше, але набагато дешевше. Обсяг споживання арахісової пасти в Україні – це десь до 5 млн на місяць", – кажуть підприємці.

За словами хлопців, робити бізнес в Україні важко, а ринок – дикий.

"Ти мусиш кожен день зустрічатися з десяткою менших чи більших факапів і їх вирішувати. З сировиною, упаковкою – всюди були свої проблеми. Привозили нам неякісну сировину, пропонували в два рази дешевшу, зіпсовану. Це дуже дикий ринок, але ми навчилися за ці роки відфільтровувати", – розповідають вони.

Далі М. Бойко і Т. Фітьо планують розвивати експорт. Не бажаючи продавати продукт як сировину, без етикетки, налаштовані пройти ISO стандарти. В серпні очікують рабина для підтвердження якості кашрут. Уже експортують до Азербайджану та Польщі.

За матеріалами propozitsiya.com