Всеукраїнська мережа фахівців і практиків
з регіонального та місцевого розвитку

Послуги в регіонах

Вибір редакції

Як пройти відбір та стати учасником мережі РЕГІОНЕТ

Читати повністю

Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі

Матеріали базового навчання - відтепер у вільному доступі!

Читати повністю

Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі

Відеозаписи заходів РЕГІОНЕТ та партнерів мережі

Читати повністю

Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі

Партнери

 
 
  • УАРОР

    Українська асоціація районних та обласних рад

  • АМУ

    Асоціація міст України

  • ВАССР

    Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад

  • Мінрегіон

    Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства

  • komsamovr

    Секретаріат Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Верховної Ради України

  • www.narda.org.ua

    Асоціація агенцій регіонального розвитку України

  • www.coe.kiev.ua

    Офіс Ради Європи в Україні

  • DESPRO

    Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO

  • ІГС

    Інститут громадянського суспільства

  • АММУ

    Асоціація малих міст України

  • НАДУ

    Національна академія державного управління при Президентові України

  • Відродження

    Програмна ініціатива «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження»

  • УНЦПД

    Український незалежний центр політичних досліджень

  • ЦППР

    Центр політико-правових реформ

  • Мережа центрів

    Громадська спілка "Мережа Центрів правової інформації та консультацій"

  • НАСДСУ

    Національна асоціація сільськогосподарських дорадчих служб України

  • Ресурсний центр

    Центр управління знаннями «Ресурсний центр зі сталого місцевого розвитку»

Експерти про ситуацію на Закарпатті: критика децентралізації очікувана з боку опозиції, але аж ніяк не від чиновника виконавчої влади

23.04.2018
Експерти відреагували на ситуацію, що склалася в Закарпатській області довкола процесу добровільного об’єднання територіальних громад. Нагадаємо, вчора, 19 квітня представники Холмківської, Сторожницької і Тарновецької громад провели перед адмінбудинком Закарпатської ОДА мирний мітинг у підтримку створення Холмківської об’єднаної територіальної громади. Цій громаді тривалий час Закарпатська обласна державна адміністрація не надає висновку про відповідність чинному законодавству рішення про об’єднання рад в громаду.

"Голова Закарпатської ОДА Генадій Москаль вперто шукає зачіпки, щоб не виконувати Закон України "Про добровільне об’єднання територіальних громад". Це узагальнюючий висновок аналізу його пояснень, чому він не дає позитивні висновки на ініціативу щодо створення Холмківської ОТГ", - прокоментував експерт Юрій Ганущак.

На цей раз очільник області заявляє, що у випадку створення ОТГ, районний бюджет суттєво зменшиться, оскільки левову долю надходжень районного бюджету становить ПДФО, яке справляється на території сільрад, які ініціюють створення ОТГ.

Експерти з питань фінансової децентралізації пояснили, що насправді формула вирівнювання частково збалансовує доходну частину бюджету. Також зі зменшенням доходів районного бюджету зменшуються і видаткові повноваження – до ОТГ відходить фінансування дошкільної та середньої освіти, охорони здоров’я, культури, спорту.

"Тому районний бюджет не буде розбалансований – він просто стане меншим. Такий перерозподіл повноважень та ресурсів і є суттю передачі повноважень, яка реалізується в процесі децентралізації. І ті процеси, які проходять по всій Україні вже три роки, свідчать про суттєво вищий рівень надання соціальних послуг мешканцям з боку об’єднаної територіальної громади порівно з районним рівнем", - прокоментувала експерт Яніна Казюк.

"Голова облдержадміністрації очевидно недостатньо обізнаний в суті фіскальної децентралізації, хоча чиновник такого рівня за три з половиною роки міг би  й розібратись зі змінами в бюджетному законодавстві. Але ймовірно Геннадія Геннадійовича просто охоплює відчай від усвідомлення того факту, що він не зможе наказувати керівникам об’єднаних територіальних громад, як це робить з головами райдержадміністрацій", - припускає Юрій Ганущак.

Окремо експерт прокоментував питання доцільності приєднання названі місцеві ради до міста Ужгород. Таку можливість регламентує прийнятий нещодавно закон № 6466.

"Можна було б навіть зрозуміти голову Закарпатської ОДА, якби не дві обставини. Перша – таке приєднання має відбуватись лише при добровільному прийнятті рішень відповідними радами. І друга – приєднання має відбуватись у відповідності до Перспективного плану, проект якого Закарпатська ОДА вперто не хоче виносити на розгляд обласної ради. А поки його немає, добровільне об’єднання відбувається відповідно до законодавства. І ОДА зобов’язана виконувати свої функції по наданню висновків щодо відповідності рішень та процедур об’єднання, а не щодо доцільності таких дій", - пояснив Юрій Ганущак.

"І зовсім вже дивно звучать погрози з уст представника держави на території Закарпатської області відмінити дію Закону України "Про добровільне об’єднання територіальних громад". І не тільки тому, що Верховний Суд України вже два тижні, як відхилив позовну заяву як таку, що не підлягає розгляду. Критику лінії Президента, Уряду та Парламенту на проведення найбільш успішної реформи цілком очікувано можна було б чути зі сторони політика з опозиційного табору. Але аж ніяк не від чиновника, який представляє цей Уряд і Президента", - додав експерт.

За матеріалами decentralization.gov.ua