Всеукраїнська мережа фахівців і практиків
з регіонального та місцевого розвитку

Послуги в регіонах

Вибір редакції

Як пройти відбір та стати учасником мережі РЕГІОНЕТ

Читати повністю

Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі

Матеріали базового навчання - відтепер у вільному доступі!

Читати повністю

Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі

Відеозаписи заходів РЕГІОНЕТ та партнерів мережі

Читати повністю

Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі

Партнери

 
 
  • УАРОР

    Українська асоціація районних та обласних рад

  • АМУ

    Асоціація міст України

  • ВАССР

    Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад

  • Мінрегіон

    Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства

  • komsamovr

    Секретаріат Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Верховної Ради України

  • www.narda.org.ua

    Асоціація агенцій регіонального розвитку України

  • www.coe.kiev.ua

    Офіс Ради Європи в Україні

  • DESPRO

    Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO

  • ІГС

    Інститут громадянського суспільства

  • АММУ

    Асоціація малих міст України

  • НАДУ

    Національна академія державного управління при Президентові України

  • Відродження

    Програмна ініціатива «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження»

  • УНЦПД

    Український незалежний центр політичних досліджень

  • ЦППР

    Центр політико-правових реформ

  • Мережа центрів

    Громадська спілка "Мережа Центрів правової інформації та консультацій"

  • НАСДСУ

    Національна асоціація сільськогосподарських дорадчих служб України

  • Ресурсний центр

    Центр управління знаннями «Ресурсний центр зі сталого місцевого розвитку»

Експерти розпочали обстеження роботи місцевої влади в районах, повістю "накритих" об’єднаними громадами

11.05.2017
Минулого тижня міжвідомча робоча група відвідала Народицьку селищну об'єднану громаду, територія якої повністю співпадає з територією Народицького району Житомирської області.

Метою цієї поїздки було функціональне обстеження діяльності райдержадміністрації, райради і ради об'єднаної громади з подальшим напрацюванням пропозицій щодо удосконалення територіальної організації влади у таких районах.

Народицька селищна рада об’єднаної громади, яка складається з 26 депутатів, має на території найширші повноваження: по освіті, охороні здоров’я, ЖКГ, транспорту, дорожньому господарству, адміністративним послугам тощо. Майже нічого тут не відбувається і не вирішується без відома депутатів та голови громади. Рада сформувала дієвий апарат (виконавчий комітет). В ньому працюють 54 особи, які оперують бюджетом більше 54 мільйонів гривень і реалізують десятки проектів. Заплановані на 2017 рік обсяги видатків на утримання посадових осіб Народицької селищної ради ОТГ складають близько 6,8 млн грн.

"Рішення про створення ОТГ вважаю правильним і безсумнівним. До створення ОТГ було 16 окремих сільрад, три з яких ще мали якісь копійки, щоб вирішувати свої незначні питання, але, звичайно, з сусідами не ділилися. Тому усі інші тільки сиділи і чекали, коли їм прийде зарплата. Ото й усі повноваження. А подивіться зараз. Ми – одне ціле, і майже усе здатні вирішити самостійно", - говорить голова Народицької селищної ради Анатолій Леончук.

Районна рада у складі 26 депутатів діє і навіть приймає певні рішення, але через практичну відсутність повноважень та грошей, вони більш формальні, ніж практичні. Наприклад, районна рада має проголосувати за усі державні пільги, які фінансуються через управління праці райдержадміністрації. Через відсутність повноважень виконком районної ради зараз складається лише з однієї людини, - заступника голови, на діяльність якого передбачено 66 тисяч гривень на рік.

Районна державна адміністрація віддала більшість повноважень раді об’єднаної громади. Чи не найбільша функція, яка залишилася в РДА, – це управління працею і соціальним захистом на території. При цьому штатна чисельність РДА значно не скоротилася: з 69 осіб в 2015 році до 59 – в 2017. Заплановані на 2017 рік обсяги видатків з держбюджету на утримання апарату і структурних підрозділів районної державної адміністрації складають близько 6,5 млн грн. З районного бюджету фінансується лише соціальний захист та соціальне забезпечення на загальну суму близько 3,7 млн грн.

"Ми часто чуємо пропозицію, що треба ліквідувати наш район. А далі що? Що буде робити ОТГ, якій залишиться купа невирішених соціальних та земельних питань. Наприклад, усе житло в районі – комунальне, бо тут друга чорнобильська зона – приватизувати не можна. Люди здали житло у бюджет держави. Держава має їм компенсувати цю вартість. Заборгованість 38 млн грн. Коли це буде? Крім того, безліч гектарів землі через чорнобильське законодавство виведені з використання і не оподатковуються. Можна, звичайно, включити ОТГ до Коростенського району, але самі по собі проблеми не вирішаться", - так вважає голова Народицької районної державної адміністрації Віктор Пащук.
 
"Мені сьогодні абсолютно комфортно співпрацювати з РДА. Управління праці і соціального захисту РДА виконує свою функцію і фінансується з державного бюджету. Зараз ми не готові взяти на себе цю функцію повністю, тим більше, що це повноваження держави", - говорить Анатолій Леончук.
 
"Очевидно, що система, де на ідентичній території працюють і РДА, і райрада і рада громади, неефективна. Але поки що немає готового рецепту, як бути в таких випадках з районною радою, яку обирали люди на певний термін, і райдержадміністрацією, яка представляє державу на цій території. Саме такий рецепт і має запропонувати міжвідомча робоча група, до складу якої входять представники уряду та експерти", - зазначив директор Департаменту з питань місцевого самоврядування та територіальної організації влади Мінрегіону Сергій Шаршов.


Передбачається, що, крім Народицької громади, робоча група відвідає Старосинявську, Летичівську (Хмельницька область), Сновську (Чернігівська область) та Апостолівську (Дніпропетровська область) об’єднані громади.

За матеріалами decentralization.gov.ua