Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі
| |||
|
Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі
Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі
Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі
Світлана Степащенко
Керівник проектного офісу Програми «Fit for Partnership with Germany» в Україні
Ініційована Федеральним міністерством економіки та енергетики (BMWi) міжнародна Програма є елементом зовнішньоекономічної політики Німеччини. Під девізом «Fit for Partnership with Germany» («Готові до співпраці з Німеччиною») Програма надає можливість підприємствам та організаціям з 19 країн для налагодження контактів та взаємовигідного співробітництва з підприємствами Німеччини. Фінансування Програми здійснюється з бюджету Федерального міністерства економіки та енергетики (BMWi).
Наразі Програма як дієвий інструмент підтримки зовнішньоекономічної діяльності підприємств країн-партнерів працює з Украї-ною (2001 р.), Азербайджаном, Білоруссю, В’єтнамом, Грузією, Єгиптом, Індією, Іраном, Казахстаном, Киргизстаном, Китаєм, Мексикою, Молдовою, Монголією, Росією, Тунісом, Туркменістаном, Узбекистаном, Чилі.
Коло країн-учасниць Програми постійно зростає за ініціативи Федерального міністерства економіки та енергетики Німеччини.
Найважливішим елементом Програми є можливість налагодити особисті контакти з компаніями у Німеччині, знайти надійних партнерів, для чого учасники проводять індивідуальні переговори з потенційними партнерами, що їх шукають як самі українські менеджери, так і відповідальні за впровадження Програми у Німеччині.
Другою за значенням метою є розвиток управлінських компетенцій учасників Програми у сфері міжнародної кооперації. На інтерактивних тренінгах з питань практичного управління підприємством учасники розширюють свої знання у сфері менеджменту (міжкультурний менеджмент, стратегічний менеджмент, менеджмент персоналу, інноваційний менеджмент) та готуються до контактів з німецькими підприємствами. Учасники отримують інформацію про специфіку бізнес-культури Німеччини, удосконалюють свої навички управління, ведення переговорів, складання договорів з міжнародними партнерами, норм, правил та умов роботи на європейському ринку, стандартів власної продукції та багатьох інших дуже важливих для українського бізнесу питань під час виходу на міжнародні ринки, вивчають потенціал збуту власної продукції у Німеччині.
За допомогою Програми українські підприємства не тільки налагоджують співпрацю з німецьким бізнесом, а також під час перебування на бізнес-сесії у Німеччині протягом місяця мають можливість через відвідання чисельних німецьких підприємств ознайомитися з досвідом вирішення багатьох управлінських питань, інновацій, технологій, інженерно-технічних рішень тощо. Відвідуючи німецькі підприємства, учасники отримують досвід та інформацію з перших вуст, знайомляться з сучасним обладнанням та технологіями, а також можуть налагодити індивідуальні контакти з потенційними партнерами. безпосередньо ознайомитись з обладнанням, матеріалами та технологіями німецьких компаній і закупити їх.
Програма є надзвичайно перспективною в економічному плані як для німецьких підприємств, так й для підприємств країн-партнерів. Станом на кінець 2016 року у Програмі взяли участь більш ніж 12 000 управлінських кадрів, з України – майже 1 100. Всі вони є представниками підприємств з високим зовнішньоекономічним потенціалом.
Програма унікальна тим, що створює взаємовигідну ситуацію для всіх учасників. Виграють й німецькі підприємства. Під час перебування в Німеччині підприємці знайомляться з потенційними партнерами, створюють довірчі відносини – фундамент для довгострокового ділового співробітництва. Підприємство, яке направляє свого співробітника для участі у Програмі, також отримує користь від нових контактів, знань та професійних навичок спеціаліста. Результатом стає укріплення та розширення економічних зв’язків між країнами-партнерами, зокрема між Україною та Німеччиною.
Структура Програми:
Фінансування Програми здійснюється за рахунок німецької сторони і включає в себе: оплату житла, харчування (сніданок), страхування, поїздки по Німеччині в обмеженій кількості в рамках програми (індивідуальні зустрічі, семінари, виставки тощо).
Учасники Програми дають їй досить високі оцінки, з якими можна ознайомитися на сайті Програми. На сайті можна знайти також історії успіху учасників – зрозуміло, не всіх, хоча їх набагато більше.
Про користь та успішність Програми свідчить також її рейтинг: вона входить до п’ятірки найефективніших програм, які допомагають бізнесу України освоювати нові світові ринки.
За дорученням BMWi Програму координує Deutsche Gesellschaft für internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH, що розробляє концепцію Програми та її окремих складових. GIZ координує свою діяльність з міністерством, представниками бізнес-кіл Німеччини та партнерськими організаціями. Товариство співпрацює з 13 німецькими освітніми центрами, які приймають групи менеджерів та відповідають за реалізацію Програми та організацію бізнес-сесій.
www.ukraine.managerprogramm.de
Cтаття опублікована у віснику РЕГІОНЕТ "Стратегія розвитку" №2.