Всеукраїнська мережа фахівців і практиків
з регіонального та місцевого розвитку

Послуги в регіонах

Вибір редакції

Як пройти відбір та стати учасником мережі РЕГІОНЕТ

Читати повністю

Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі

Матеріали базового навчання - відтепер у вільному доступі!

Читати повністю

Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі

Відеозаписи заходів РЕГІОНЕТ та партнерів мережі

Читати повністю

Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі

Партнери

 
 
  • УАРОР

    Українська асоціація районних та обласних рад

  • АМУ

    Асоціація міст України

  • ВАССР

    Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад

  • Мінрегіон

    Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства

  • komsamovr

    Секретаріат Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Верховної Ради України

  • www.narda.org.ua

    Асоціація агенцій регіонального розвитку України

  • www.coe.kiev.ua

    Офіс Ради Європи в Україні

  • DESPRO

    Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO

  • ІГС

    Інститут громадянського суспільства

  • АММУ

    Асоціація малих міст України

  • НАДУ

    Національна академія державного управління при Президентові України

  • Відродження

    Програмна ініціатива «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження»

  • УНЦПД

    Український незалежний центр політичних досліджень

  • ЦППР

    Центр політико-правових реформ

  • Мережа центрів

    Громадська спілка "Мережа Центрів правової інформації та консультацій"

  • НАСДСУ

    Національна асоціація сільськогосподарських дорадчих служб України

  • Ресурсний центр

    Центр управління знаннями «Ресурсний центр зі сталого місцевого розвитку»

Коштів в бюджетах ОТГ є достатньо, тепер важливо, щоб розпорядники цих коштів ефективно їх використали, - Яніна Казюк

09.06.2017
Бюджети двох груп об’єднаних територіальних громад (перша група – 159 ОТГ, створених у 2015 році, друга група – 207 ОТГ, створених у 2016 році) яскраво демонструють фінансову децентралізацію в дії. І ті, і інші зросли. Це означає, що села, селища і містечка, які скористалися механізмом добровільного об’єднання територіальних громад, мають тепер гроші не тільки на заробітну плату апарату своїх місцевих рад, як це було до реформи, а й ресурс для відновлення і розвитку інфраструктури, для створення кращих умов життєдіяльності мешканців громад. Про це сказала Яніна Казюк, координатор з фінансової децентралізації Центрального офісу реформ при Мінрегіоні (за підтримки програми U-LEAD). Вона прокоментувала дані Міністерства фінансів щодо виконання показників місцевих бюджетів ОТГ за 5 місяців 2017 року.

Експерт констатувала, що 207 ОТГ, які створилися в 2016 році і тому тільки в цьому році перейшли на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом, отримали втричі більше власних ресурсів. Для порівняння, до об’єднання, тобто у січні-травні 2016 року цей показник складав всього 400 млн грн, сьогодні – 1,5 млрд грн.

159 ОТГ, які вже другий рік працюють в нових бюджетно-фінансових умовах, наростили власні доходи бюджетів на 42% (+455 млн грн). Цей показник, за словами Яніни Казюк, більший від середнього показника по Україні. Адже темп зростання власних доходів всіх місцевих бюджетів України за звітний період склав 34%.

Отже, власні доходи місцевих бюджетів 366-ти ОТГ зросли майже у 2 рази та склали 3,2 млрд грн (+1,6 млрд грн).

У розрахунку на 1 мешканця, середній показник надходжень власних доходів на одного жителя ОТГ збільшився на 307 грн та склав 998 грн.

З урахуванням міжбюджетних трансфертів з державного бюджету доходи загального фонду місцевих бюджетів 366 ОТГ становлять 6,9 млрд грн.

"Коштів в бюджетах об’єднаних громад є достатньо, тепер важливо, щоб розпорядники цих коштів, ради громад, відповідально і ефективно їх використали", - сказала Яніна Казюк.

Надходження власних ресурсів всіх 366 ОТГ за січень-травень 2017 року у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року:

  • всього – 3,2 млрд грн (зростання майже у 2 рази або на 1,6 млрд грн), зокрема:
  • податку на доходи фізичних осіб надійшло 1,8 млрд грн (зростання на 53% або на 0,6 млрд грн;
  • плати за землю – 490 млн грн (зростання на 19% або на 79 млн грн);
  • єдиного податку – 500 млн грн (зростання на 59% або на 185 млн грн);
  • акцизного податку - 320 млн грн (зростання на 29% або на 71 млн грн);
  • податку на нерухоме майно – 45 млн грн (зростання на 62% або на 17 млн грн).

З урахуванням трансфертів з державного бюджету доходи загального фонду місцевих бюджетів 366-ти ОТГ склали 6,9 млрд грн.

Надходження власних ресурсів місцевих бюджетів 159-ти ОТГ за січень-травень 2017 року у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року:

  • всього - 1540 млн грн (зростання на 42% або на 455 млн грн), зокрема:
  • податку на доходи фізичних осіб надійшло 851 млн грн (зростання на 48%);
  • плати за землю – 231 млн грн (зростання на 18%);
  • акцизного податку - 167 млн грн (зростання на 26%);
  • єдиного податку - 218 млн грн (зростання на 62%).
  • податку на нерухоме майно - 21 млн грн (зростання на 57%).

З урахуванням трансфертів з державного бюджету доходи загального фонду місцевих бюджетів 159-ти ОТГ склали 3,1 млрд грн.

Надходження власних ресурсів місцевих бюджетів 207-ми ОТГ за січень-травень 2017 року у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року:

  • всього – 1691 млн грн (зростання у майже 3 рази або на 1122 млн грн.), зокрема:
  • податку на доходи фізичних осіб надійшло 921 млн грн;
  • плати за землю – 259 млн грн (зростання на 20%);
  • акцизного податку - 154 млн грн (зростання на 32%);
  • єдиного податку - 283 млн грн (зросли на 57%).
  • податку на нерухоме майно - 24 млн грн (зросли на 67%).

З урахуванням трансфертів з державного бюджету доходи загального фонду місцевих бюджетів 207-ти ОТГ склали 3,8 млрд грн.

Примітка. Інформація наведена на підставі офіційних даних Міністерства фінансів України, виходячи із виконання показників місцевих бюджетів ОТГ, до їх входження до складу добровільно об’єднаних територіальних громад та після добровільного об’єднання громад і набуття ними права на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом.

За матеріалами decentralization.gov.ua