Всеукраїнська мережа фахівців і практиків
з регіонального та місцевого розвитку

Послуги в регіонах

Вибір редакції

Як пройти відбір та стати учасником мережі РЕГІОНЕТ

Читати повністю

Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі

Матеріали базового навчання - відтепер у вільному доступі!

Читати повністю

Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі

Відеозаписи заходів РЕГІОНЕТ та партнерів мережі

Читати повністю

Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі

Партнери

 
 
  • УАРОР

    Українська асоціація районних та обласних рад

  • АМУ

    Асоціація міст України

  • ВАССР

    Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад

  • Мінрегіон

    Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства

  • komsamovr

    Секретаріат Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Верховної Ради України

  • www.narda.org.ua

    Асоціація агенцій регіонального розвитку України

  • www.coe.kiev.ua

    Офіс Ради Європи в Україні

  • DESPRO

    Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO

  • ІГС

    Інститут громадянського суспільства

  • АММУ

    Асоціація малих міст України

  • НАДУ

    Національна академія державного управління при Президентові України

  • Відродження

    Програмна ініціатива «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження»

  • УНЦПД

    Український незалежний центр політичних досліджень

  • ЦППР

    Центр політико-правових реформ

  • Мережа центрів

    Громадська спілка "Мережа Центрів правової інформації та консультацій"

  • НАСДСУ

    Національна асоціація сільськогосподарських дорадчих служб України

  • Ресурсний центр

    Центр управління знаннями «Ресурсний центр зі сталого місцевого розвитку»

Прогалини у законодавстві про референдуми не мають гальмувати вибори в ОТГ, - Черненко

15.08.2018

Процедура призначення виборів у об’єднаних тергромадах не прив’язана до законодавства про всеукраїнський та місцеві референдуми й не має гальмуватися через неузгодженості в ньому.

Про це заявив голова підкомітету з питань виборів і референдумів Комітету Верховної Ради з питань правової політики і правосуддя Олександр Черненко, коментуючи ситуацію з призупиненням призначення виборів в ОТГ до моменту отримання роз’яснення комітету щодо законодавчого врегулювання проведення референдумів.

"Я абсолютно не бачу логіки в діях Центральної виборчої комісії... Очевидно, що є законодавча прогалина щодо проведення всеукраїнського і місцевих референдумів, фактично, закон, який був чинний, визнаний неконституційним, а іншого немає, проте не розумію, як це пов’язано з небажанням ЦВК призначати перші й інші повторні місцеві вибори, у тому числі в об’єднаних громадах. Це абсолютно незалежні один від одного речі", - сказав він.

Парламентарій вважає, що прив’язування процедури призначення виборів в ОТГ з боку Центрвиборчкому до законодавства про референдуми є "абсолютно надуманим приводом" не призначати вибори в громадах, які вже пройшли всі необхідні процедури, отримали погодження ОДА й чекають тільки на "технічне" рішення ЦВК.

"Референдум може бути лише однією з опцій для об’єднання громад, але практично всі громади в нас об’єднувалися без референдумів — проводили збори громадян тощо. Уже більше півтисячі громад так об’єдналися", - зауважив Черненко.

За його словами, кілька десятків громад чекали призначення виборів саме на жовтень, але оскільки ЦВК наразі призупинила цей процес, ОТГ можуть не встигнути провести свої вибори ще цього бюджетного періоду, а відповідно, втратити низку "привілеїв", які дає об’єднання громад.

Водночас народний депутат зауважив, що чіткої процедури, як має надаватися роз’яснення Комітетом ВР, не прописано, але, з огляду на досвід, має, як мінімум, відбутися засідання комітету, чого, на його думку, до вересня не буде.

Черненко переконаний, що ЦВК має переглянути своє рішення і призначити вибори в тих ОТГ, які вже пройшли всі процедури, на жовтень. Він додав, що можливе ще оскарження рішення Центрвиборчкому в суді, але це займе тривалий час.

Як відомо, 9 серпня Центральна виборча комісія звернулася до Комітету Верховної Ради з питань правової політики та правосуддя щодо надання роз’яснень у зв’язку з неузгодженостями законодавства про референдуми, можливості призначення в установленому законом порядку Центрвиборчкомом перших і додаткових місцевих виборів без проведення місцевого референдуму щодо підтримки добровільного об’єднання територіальних громад, добровільного приєднання до об’єднаної територіальної громади.

Необхідність такого звернення у ЦВК обгрунтували тим, що закон "Про всеукраїнський референдум", ухвалений 2012 року, рішенням Конституційного Суду від 26 квітня 2018 року було визнано неконституційним. При цьому виникла правова невизначеність стосовно дії Закону України "Про всеукраїнський та місцеві референдуми" 1991 року, який було скасовано вказаним законом.

На думку ЦВК, окремі питання добровільного об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст та добровільного приєднання до об’єднаних територіальних громад, за умови відновлення дії закону "Про всеукраїнський та місцеві референдуми", можуть відноситися до переліку питань, які вирішуються виключно місцевим референдумом.

Цим же рішенням Центрвиборчком постановив, що звернення обласних державних адміністрацій щодо призначення перших і додаткових місцевих виборів будуть розглядатися лише після отримання зазначених роз’яснень.

Водночас у коаліції громадських організацій "Реанімаційний пакет реформ" позицію ЦВК назвали "незрозумілою", наголосивши, що навіть якщо Комітет надасть таке роз’яснення, воно не матиме статусу офіційного тлумачення. Також у РПР переконані, що, прийнявши це рішення, ЦВК вийшла за межі власних повноважень, й закликали Центрвиборчком призначити вибори в ОТГ, щодо яких обласні державні адміністрації надіслали відповідні звернення.

За матеріалами www.ukrinform.ua