Всеукраїнська мережа фахівців і практиків
з регіонального та місцевого розвитку

Послуги в регіонах

Вибір редакції

Як пройти відбір та стати учасником мережі РЕГІОНЕТ

Читати повністю

Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі

Матеріали базового навчання - відтепер у вільному доступі!

Читати повністю

Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі

Відеозаписи заходів РЕГІОНЕТ та партнерів мережі

Читати повністю

Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі

Партнери

 
 
  • УАРОР

    Українська асоціація районних та обласних рад

  • АМУ

    Асоціація міст України

  • ВАССР

    Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад

  • Мінрегіон

    Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства

  • komsamovr

    Секретаріат Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Верховної Ради України

  • www.narda.org.ua

    Асоціація агенцій регіонального розвитку України

  • www.coe.kiev.ua

    Офіс Ради Європи в Україні

  • DESPRO

    Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO

  • ІГС

    Інститут громадянського суспільства

  • АММУ

    Асоціація малих міст України

  • НАДУ

    Національна академія державного управління при Президентові України

  • Відродження

    Програмна ініціатива «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження»

  • УНЦПД

    Український незалежний центр політичних досліджень

  • ЦППР

    Центр політико-правових реформ

  • Мережа центрів

    Громадська спілка "Мережа Центрів правової інформації та консультацій"

  • НАСДСУ

    Національна асоціація сільськогосподарських дорадчих служб України

  • Ресурсний центр

    Центр управління знаннями «Ресурсний центр зі сталого місцевого розвитку»

"Спека" посеред осені: у Комітеті з держбудівництва озвучили низку питань до ЦВК

19.10.2017

  • Чому Центральна виборча комісія постановила, що вибори в об’єднаних громадах призначаються лише двічі на рік?
  • Чому ЦВК не призначає вибори в громадах Донецької і Луганської областей?
  • Чому територіальні виборчі комісії по-своєму трактують закони?
  • Чому ЦВК постановила, що встановлює відсутність правових підстав для призначення додаткових виборів у разі добровільного приєднання до ОТГ, яка не визнана спроможною згідно з актом Кабінету Міністрів України?
  • Чому", "чому" і ще багато "чому" лунали на адресу Центральної виборчої комісії в ході засідання Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування 18 жовтня. Під час засідання розглянули проблемні питання добровільного об’єднання територіальних громад та призначення перших місцевих виборів в ОТГ.

На всі ці питання відповідав керівник Секретаріату ЦВК Сергій Суярко. За його словами, рішення ЦВК щодо проведення виборів в ОТГ лише двічі на рік зумовлено необхідністю:

  • "Упорядкування адміністрування виборів",
  • "Щоб виборчий процес здійснювався в межах бюджетного періоду",
  • "Реалізація прав політичних партій",
  • "Спрощення роботи громадських організацій, які спостерігають за виборами, щоб їм щотижня не доводилося звертатися до ЦВК за дозволом спостерігати за виборами",
  • "Захист інтересів територіальних комісій",
  • "Організація навчання членів ТВК і ДВК. Їх легше збирати коли вибори будуть згруповані в певні часові проміжки".

Все це короткі цитати з відповідей Сергія Суярка. Повну версію запитань та відповідей можна переглянути у відеозаписі засідання Комітету ТУТ (див. відео з 52 хв 58 с).

Члени Комітету та учасники засідання намагалися стримано реагувати на такі відповіді.

Голова Комітету Сергій Власенко висловив занепокоєння ситуацією, що склалася.

"Ми в складному процесі проведення реформи. І коли ЦВК каже, що тільки двічі на рік (ред.: проведення виборів в ОТГ) – це, напевно, неправильно. В мене велике прохання: перекажіть нашу занепокоєність цим питанням. З точки зору державницької позиції - це неправильно. Тут можна угледіти перевищення повноважень, коли ЦВК встановлює обмеження, які законом не передбачені", - звернувся до представника ЦВК Сергій Власенко.

В’ячеслав Негода, перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ також висловив стурбованість позицією ЦВК у багатьох питаннях, які стосуються призначення виборів в ОТГ.

"Дивно чути, коли ЦВК враховує інтереси партій, інтереси громадських організацій, інтереси членів комісій. Разом з тим, 6,5 мільйонів мешканців об’єднаних громад – для них це не люди? Як можна в основу ставити не інтереси громад, а інтереси, наприклад, чиновників?! (…) Чому ЦВК аналізує спроможність громад? Кожна об’єднана громада має право піти на вибори. Інша справа, що Уряд на підставі перспективного плану, відповідно до закону, визначає, чи переходить громада на прямі міжбюджетні відносини, чи ні, чи залишається великою сільською радою. Це не компетенція ЦВК", - зауважив В’ячеслав Негода.

Він запропонував Центральній виборчій комісії вести публічний реєстр подань щодо призначення виборів в ОТГ з інформацією щодо призначення чи непризначення в кожній конкретній громаді місцевих виборів і з якої причини.

"Це просто зробити, щоб всім було зрозуміло, скільки громад і яка ситуація", - зазначив перший заступник Міністра.

Окремо В’ячеслав Негода зупинився на питанні призначення виборів в ОТГ Донецької та Луганської областей.

"Важливо, щоб на цих територіях з кожного боку бачили успішні громади. Якщо військово-цивільні державні адміністрації направили подання до ЦВК щодо призначення виборів у восьми громадах, то там треба призначати вибори. Пам’ятаєте Лиманську громаду, яка там однією з перших утворилася? Вона є сьогодні успішною. Не можна блокувати ініціативу громадян", - сказав він.

Керівництво парламентського Комітету та Мінрегіону закликали Центральну виборчу комісію зайняти державницьку позицію і разом спільно працювати над втіленням реформи.

За матеріалами decentralization.gov.ua