Всеукраїнська мережа фахівців і практиків
з регіонального та місцевого розвитку

Послуги в регіонах

Вибір редакції

Як пройти відбір та стати учасником мережі РЕГІОНЕТ

Читати повністю

Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі

Матеріали базового навчання - відтепер у вільному доступі!

Читати повністю

Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі

Відеозаписи заходів РЕГІОНЕТ та партнерів мережі

Читати повністю

Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі

Партнери

 
 
  • УАРОР

    Українська асоціація районних та обласних рад

  • АМУ

    Асоціація міст України

  • ВАССР

    Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад

  • Мінрегіон

    Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства

  • komsamovr

    Секретаріат Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Верховної Ради України

  • www.narda.org.ua

    Асоціація агенцій регіонального розвитку України

  • www.coe.kiev.ua

    Офіс Ради Європи в Україні

  • DESPRO

    Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO

  • ІГС

    Інститут громадянського суспільства

  • АММУ

    Асоціація малих міст України

  • НАДУ

    Національна академія державного управління при Президентові України

  • Відродження

    Програмна ініціатива «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження»

  • УНЦПД

    Український незалежний центр політичних досліджень

  • ЦППР

    Центр політико-правових реформ

  • Мережа центрів

    Громадська спілка "Мережа Центрів правової інформації та консультацій"

  • НАСДСУ

    Національна асоціація сільськогосподарських дорадчих служб України

  • Ресурсний центр

    Центр управління знаннями «Ресурсний центр зі сталого місцевого розвитку»

Цифрова Україна

Олександр Риженко
Голова Державного агентства з питань електронного урядування України

Минулого року Європейська комісія ухвалила новий eGovernment Action Plan до 2020 року, на який ми уже орієнтуємося у своїй діяльності. Одним з ключових месседжей цього плану є те, що «the digital transfor-mation of government is a key element to the success of the Digital Economy».

Тобто, якщо ми хочемо успішно розвивати цифрову економіку, робити цифрову трансформацію базових сфер життєдіяльності, Уряд також має ставати цифровим – і з цим важко не погодитися.

Саме Електронний Уряд є одним з головних завдань нашого агентства і в цьому році в нас дуже амбіційні плани, які ми успішно виконуємо.

Наведу кілька цифр, які вже неодноразово озвучував:

  • вже сьогодні центральні органи влади щодня обмінюються тисячами документів виключно в е-формі, це десь 80% всього листування – і цей показник буде збільшуватися;
  • лише в цьому році ми вже запровадили ряд пріоритетних послуг – такі як реєстрація бізнесу онлайн, всі будівельні послуги, допомога по народженню і всі вони є дуже актуальні. Наприклад, саме сьогодні ми вийшли на показник 1000 родин, які отримали допомогу при народженні онлайн і це за два місяці після її запровадження! Наші плани – це близько ста найбільш важливих послуг онлайн до кінця 2018 року відповідно до вимог Європейського союзу;
  • найбільший прорив ми в цьому році маємо зробити разом з нашими естонськими партнерами в питанні розвитку інтероперабельності – сьогодні в державі існують тисячі неефективних адміністративних процесів, які потребують реінжинірингу та оптимізації саме за рахунок електронної взаємодії;
  • і також хотів би відмітити ще один важливий проект цього року – це запровадження мобільної ідентифікації, яка має забезпечити громадян доступними надійними та зручними засобами ідентифікації та сприяти розвитку електронних сервісів як публічних, так і приватних.

Хочу зазначити один важливий момент – дуже часто говорять, що Уряд, держава, система змінюється повільно, що необхідно запускати електронні сервіси в обхід законодавства і таке інше. По-перше, будь-яка держава змінюється повільно і ніхто не будував е-урядування за рік. По-друге, зміна діючих неефективних процесів на нові ефективні й електронні – це у першу чергу зміна законодавства – інакше це не реформа. Інакше такі пілоти, сервіси розваляться при першій можливості. Ми маємо створювати сталі проекти та сталі реформи.

Кожен наш сервіс чи електронний процес закріплений законодавчо і не буде так просто відмінений при зміні керівництва чи певних політичних змінах.

Як все ж таки прискорити цифровий розвиток Уряду та базових сфер життєдіяльності? Сьогодні ми закладаємо один такий стратегічний підхід – це практична імплементація принципу digital by default в Регламент КМУ – ми хочемо ввести цифрову експертизу всіх нових документів КМУ або змін до існуючих – тобто кожен документ має передбачати цифрову форму реалізації описаного в ньому процесу – це згодом може дати дуже великий ефект.

Сьогодні нами підготовлено розпорядження Digital Agenda для України, яке вже було презентовано, проходить погодження в органах влади і дозволить після прийняття визначити чіткі кроки по цифровим перетворенням в Україні. Якщо подивитися міжнародний досвід, то чи є в країні міністерство, чи є агентство чи інший орган з інформатизації – комплексні зміни, які зачіпляють діяльність всіх сфер можливі лише за рахунок ефективної діяльності міжгалузевої інституції. Ми нещодавно створили Міжгалузеву раду з питань розвитку е-урядування, до якої увійшли державні секретарі всіх Міністерств. Саме такий орган має забезпечити спільну діяльність, взаємоузгодження.

Отже сьогодні маємо великий спільний виклик, від виконання якого залежить успіх цифрової економіки в Україні. А виконання цього документа неможливе без об’єднання зусиль всіх гілок влади, бізнесу та громадськості.

Cтаття опублікована у часописі РЕГІОНЕТ "Стратегія розвитку" №4