Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі
| |||
|
Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі
Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі
Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі
На цій зустрічі радники з питань децентралізації у сферах охорони здоров’я та освіти Світлана Пхіденко та Олена Шлієнко представили основні аспекти цих секторальних реформ.
Представлення планів реформи у сфері охорони здоров’я спровокувало жваве обговорення між присутніми. Зокрема, йшлося про впровадження електронної системи е-Health і ті виклики, які зараз стоять на цьому шляху. Зокрема, ця програма включає три складові: 1) реєстр пацієнтів; 2) протокол внесення даних; 3) е-підпис.
Реалізація на Херсонщині прототипу E-Health показала, що для формування повної бази пацієнтів цієї області потрібно до одного року. Щодо реєстру пацієнтів, то на цей момент відсутня затверджена форма (протокол) для внесення даних про пацієнтів, тож ця робота розпочнеться після затвердження відповідних підзаконних актів та протоколів Міністерством охорони здоров’я.
Окрім цього, директори Центрів розвитку місцевого самоврядування зазначили, що при реформуванні освітньої сфери були проведені десятки обговорень реформи, а в медицині існує лише один варіант, і він слабо комунікується на рівень тих, хто буде виконувати цю реформу – головних лікарів лікарень, представників первинної ланки медицини, сімейних лікарів тощо. Погана комунікація, відсутність діалогу може призвести до колапсу реформи децентралізації саме в сфері медицини, як відзначив один із директорів ЦРМС. Крім коштів для реалізації реформи, необхідна також і розробка відповідних документів на рівні МОЗ України, оскільки певні дії і можливості передбачаються, але відсутнє нормативно-правове забезпечення.
Друга частина зустрічі була присвячена обговоренню реформи у сфері освіти. Зазначалося, що загалом законодавство добре визначає хід впровадження змін. Однак, до прикладу, незрозумілим залишається те, яким чином здійснюється контроль за навчальним процесом. Новим Законом "Про освіту" описаний інструмент інспекції, але механізму його роботи поки що немає.
Йшлося й про зміни у нарахуванні освітньої субвенції. Асигнування на освіту складатимуть не менше 7% від ВВП, і ці кошти не можуть бути вилучені, тобто вони є перехідними. Також обговорення торкнулось питань опорних шкіл і відсутності мотивації їх формувати у тих районах, де не створені ОТГ.
Обговорення не обмежилось двома сферами. Піднімалось також і питання формування центрів безпеки громадян. Зокрема, ключовою в цій роботі є не стільки якісно обладнана будівля, скільки якісний план дій в кризовій ситуації. Запорукою успіху в секторальних реформах буде практичне моделювання мереж в усіх сферах із накладанням їх на нові адміністративно-територіальні одиниці базового рівня.
За матеріалами Чернігівський Центр розвитку місцевого самоврядування