Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі
| |||
|
Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі
Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі
Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі
"Пояснити причину появи такого законопроекту нескладно. Обласні ради почали свою гру. Їхні еліти почали формувати громади під інтереси містечкового олігархату, нових панів. В розумінні спроможності – це нульове. Не можна допускати, щоб створювалися завідомо неспроможні громади. Це безвідповідально. Але, здається, окремі обласні ради цим не переймаються", - пояснив Юрій Ганущак.
Те, що обласним радам може не сподобатися усунення їх від процесу затвердження перспективних планів, експерт не заперечує і припускає можливий опір, однак наголошує, що питання адміністративно-територіального устрою держави є виключною прерогативою Уряду.
"В усіх унітарних країнах питання адмінтерустрою - прерогатива Уряду. Чому? Передача повноважень - це передача права влади. Влада передається сувереном, тобто народом. Відповідно до Конституції України владні функції виконує Уряд. Саме він приймає рішення стосовно адміністративно-територіального устрою, які схвалює Верховна Рада України. А обласні ради матимуть більше часу зайнятися прямими своїми обов’язками – комплексним розвитком територій. Якщо ми хочемо зберегти цілісність держави, то ця позиція має бути принциповою", - наголосив експерт.
Ще важливим у законопроекті № 7467, як пояснив Юрій Ганущак, є те, що ініціатор добровільного об’єднання в громаду не зможе запрошувати до об’єднання ту місцеву раду, яка за перспективним планом – у складі іншої ОТГ.
"Громади, які створюються, мають бути вписані в перспективний план. Що це означає? Громада створюється добровільно, але ініціатор не може пропонувати об’єднатися в громаду "А", якщо за перспективним планом ця місцева рада має входити до складу громади "Б". Це також допоможе уникнути неспроможних громад і білих плям на карті області, тобто територій, які не ввійшли до складу об’єднаних громад. Знаю, що майже всі хочуть лише з багатими громадами об’єднуватися, бідних мало хто хоче. Але держава має дбати про всіх", - пояснив Юрій Ганущак.
Важливою нормою законопроекту є і визначення чітких термінів призначення перших місцевих виборів на території новоутвореної ОТГ – протягом місяця з дня надходження звернення до ЦВК про при значення таких виборів.
"Сьогодні ЦВК призначає вибори тоді, коли хоче. Вона собі визначила, що тільки двічі на рік. І це призводить до того, що десятки громад тривалий час очікують рішення про призначення виборів, замість того, щоб приступати до виконання завдань об’єднаної громади. Тому законопроектом передбачено, що ЦВК має місяць часу на призначення виборів в ОТГ, - прокоментував експерт.
За матеріалами decentralization.gov.ua