Всеукраїнська мережа фахівців і практиків
з регіонального та місцевого розвитку

Послуги в регіонах

Вибір редакції

Як пройти відбір та стати учасником мережі РЕГІОНЕТ

Читати повністю

Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі

Матеріали базового навчання - відтепер у вільному доступі!

Читати повністю

Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі

Відеозаписи заходів РЕГІОНЕТ та партнерів мережі

Читати повністю

Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі

Партнери

 
 
  • УАРОР

    Українська асоціація районних та обласних рад

  • АМУ

    Асоціація міст України

  • ВАССР

    Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад

  • Мінрегіон

    Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства

  • komsamovr

    Секретаріат Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Верховної Ради України

  • www.narda.org.ua

    Асоціація агенцій регіонального розвитку України

  • www.coe.kiev.ua

    Офіс Ради Європи в Україні

  • DESPRO

    Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO

  • ІГС

    Інститут громадянського суспільства

  • АММУ

    Асоціація малих міст України

  • НАДУ

    Національна академія державного управління при Президентові України

  • Відродження

    Програмна ініціатива «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження»

  • УНЦПД

    Український незалежний центр політичних досліджень

  • ЦППР

    Центр політико-правових реформ

  • Мережа центрів

    Громадська спілка "Мережа Центрів правової інформації та консультацій"

  • НАСДСУ

    Національна асоціація сільськогосподарських дорадчих служб України

  • Ресурсний центр

    Центр управління знаннями «Ресурсний центр зі сталого місцевого розвитку»

Якщо хочемо зберегти цілісність держави, то ця позиція має бути принциповою, - експерт про обласні ради і законопроект № 7467

15.01.2018
Створювати завідомо неспроможні громади в процесі реформи місцевого самоврядування – безвідповідально і шлях в нікуди. А сьогодні такі факти існують. І припускаються таких помилок обласні ради. Щоб запобігти цьому надалі – обласні ради необхідно усунути від процесу підготовки і затвердження перспективних планів формування територій громад. Про це сказав експерт Юрій Ганущак, коментуючи необхідність прийняття законопроекту № 7467, зареєстрований в Парламенті групою депутатів. Документ містить проектну норму, яка передбачає, що перспективний план формування територій громад регіону затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням обласної державної адміністрації.

"Пояснити причину появи такого законопроекту нескладно. Обласні ради почали свою гру. Їхні еліти почали формувати громади під інтереси містечкового олігархату, нових панів. В розумінні спроможності – це нульове. Не можна допускати, щоб створювалися завідомо неспроможні громади. Це безвідповідально. Але, здається, окремі обласні ради цим не переймаються", - пояснив Юрій Ганущак.

Те, що обласним радам може не сподобатися усунення їх від процесу затвердження перспективних планів, експерт не заперечує і припускає можливий опір, однак наголошує, що питання адміністративно-територіального устрою держави є виключною прерогативою Уряду.

"В усіх унітарних країнах питання адмінтерустрою  - прерогатива Уряду. Чому? Передача повноважень - це передача права влади. Влада передається сувереном, тобто народом. Відповідно до Конституції України владні функції виконує Уряд. Саме він приймає рішення стосовно адміністративно-територіального устрою, які схвалює Верховна Рада України. А обласні ради матимуть більше часу зайнятися прямими своїми обов’язками – комплексним розвитком територій. Якщо ми хочемо зберегти цілісність держави, то ця позиція має бути принциповою", - наголосив експерт.

Ще важливим у законопроекті № 7467, як пояснив Юрій Ганущак, є те, що ініціатор добровільного об’єднання в громаду не зможе запрошувати до об’єднання ту місцеву раду, яка за перспективним планом – у складі іншої ОТГ.

"Громади, які створюються, мають бути вписані в перспективний план. Що це означає? Громада створюється добровільно, але ініціатор не може пропонувати об’єднатися в громаду "А", якщо за перспективним планом ця місцева рада має входити до складу громади "Б". Це також допоможе уникнути неспроможних громад і білих плям на карті області, тобто територій, які не ввійшли до складу об’єднаних громад. Знаю, що майже всі хочуть лише з багатими громадами об’єднуватися, бідних мало хто хоче. Але держава має дбати про всіх", - пояснив Юрій Ганущак.

Важливою нормою законопроекту є і визначення чітких термінів призначення перших місцевих виборів на території новоутвореної ОТГ – протягом місяця з дня надходження звернення до ЦВК про при значення таких виборів.

"Сьогодні ЦВК призначає вибори тоді, коли хоче. Вона собі визначила, що тільки двічі на рік. І це призводить до того, що десятки громад тривалий час очікують рішення про призначення виборів, замість того, щоб приступати до виконання завдань об’єднаної громади.  Тому законопроектом передбачено, що ЦВК має місяць часу на призначення виборів в ОТГ, - прокоментував експерт.

За матеріалами decentralization.gov.ua