Всеукраїнська мережа фахівців і практиків
з регіонального та місцевого розвитку

Послуги в регіонах

Вибір редакції

Як пройти відбір та стати учасником мережі РЕГІОНЕТ

Читати повністю

Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі

Матеріали базового навчання - відтепер у вільному доступі!

Читати повністю

Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі

Відеозаписи заходів РЕГІОНЕТ та партнерів мережі

Читати повністю

Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі

Партнери

 
 
  • УАРОР

    Українська асоціація районних та обласних рад

  • АМУ

    Асоціація міст України

  • ВАССР

    Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад

  • Мінрегіон

    Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства

  • komsamovr

    Секретаріат Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Верховної Ради України

  • www.narda.org.ua

    Асоціація агенцій регіонального розвитку України

  • www.coe.kiev.ua

    Офіс Ради Європи в Україні

  • DESPRO

    Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO

  • ІГС

    Інститут громадянського суспільства

  • АММУ

    Асоціація малих міст України

  • НАДУ

    Національна академія державного управління при Президентові України

  • Відродження

    Програмна ініціатива «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження»

  • УНЦПД

    Український незалежний центр політичних досліджень

  • ЦППР

    Центр політико-правових реформ

  • Мережа центрів

    Громадська спілка "Мережа Центрів правової інформації та консультацій"

  • НАСДСУ

    Національна асоціація сільськогосподарських дорадчих служб України

  • Ресурсний центр

    Центр управління знаннями «Ресурсний центр зі сталого місцевого розвитку»

Українські вчені створили гібридний двигун на біогазі та дизелі

03.08.2017
Українські вчені з Черкаського університету запатентували двигун, який може працювати як на дизельному паливі, так і на екологічно безпечному біогазі, який виробляє на 1/3 менше викидів небезпечних речовин.

Дизельний двигун, адаптований до роботи на біогазі, вчені Черкаського державного технологічного університету розробили ще 5 років тому. Після цього він проходив випробування, і тільки зараз можна з упевненістю сказати, що після модернізації звичайний дизельний двигун бездоганно працює і на солярці, і на біогазі, повідомляє Еxpres.

Студент-магістрант Богдан Бичок, який брав участь у розробці, каже: "Коли ми працювали над цією технічною ідеєю, думали насамперед про маршрутні автобуси. Цей вид транспорту чи не найбільший забруднювач повітря в містах. Це потужне джерело токсичних речовин і канцерогенів. Чи можна зменшити кількість небезпечних викидів в атмосферу і одночасно витрати на експлуатацію?"

Солярка потрібна тільки для запуску гібридного двигуна. В цілому він економить до 60% дорогого пального, менше забруднює повітря і вимагає менше витрат на обслуговування.

Розробники сподіваються, що їхнім винаходом зацікавляться інвестори. Якщо налагодити серійне виробництво двигунів та переоснастити ними маршрутні автобуси, то це допоможе вирішити відразу кілька проблем. По-перше, з'являться нові робочі місця. По-друге, збільшаться обсяги виробництва альтернативного палива. По-третє, зменшаться витрати на очистку повітря в містах і знизиться захворюваність людей.

Доктор технічних наук Олександр Пилипенко говорить: "Автотранспорт з двигунами, що працюють на екологічно безпечному паливі, — це недалека перспектива. Необхідно налагодити серійне виробництво таких двигунів в Україні — і тоді можна буде говорити про реальну ощадливість і оздоровлення атмосферного повітря в містах".

Гібридний двигун на альтернативному паливі має ще одну перевагу — менші витрати пального: "Якщо зараз дизельні двигуни такого типу на 100 км у міському циклі споживають 12—13 літрів пального, то після модернізації — 9—10, не більше. До того ж — біопалива", — каже Богдан Бичок.

За матеріалами www.epochtimes.com.ua