Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі
| |||
|
Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі
Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі
Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі
Громадська організація «Український кризовий медіа-центр» (УКМЦ) виникла у березні 2014 року. У перші дні російської агресії з ініціативи провідних українських експертів у галузі міжнародних відносин, комунікацій та зв’язків з громадськістю. На той час, в умовах фактично відсутності англомовної інформації про події в Україні з України, а не російських пропагандистських ЗМІ, УКМЦ став одним із основних джерел об’єктивної інформації для світу про те, що реально відбувається у Києві, у Криму та на Донбасі.
УКМЦ – це команда професіоналів, кілька департаментів та напрямків роботи. Це департамент по роботі з іноземними аудиторіями, прес-центр, департамент стратегічних комунікацій, департамент по роботі з національними аудиторіями, культурно-мистецький напрямок, проекти з комунікації реформ, digital-комунікації та аналітика безпекового сектору.
Департамент по роботі з іноземними аудиторіями поширює новини про Україну за кордоном, сприяючи присутності українського питання у західному дискурсі. Це підготовка тижневих аналітичних звітів, переклад і поширення ключових прес-релізів УКМЦ 5 мовами (англійська, німецька, французька, іспанська та італійська), допомога іноземним журналістам, які висвітлюють події в Україні, організація прес-турів для західних ЗМІ, співпраця із західними академічними та політичними колами.
Прес-центр УКМЦ – майданчик, який на некомерційній основі, заради суспільної мети, забезпечує повну підтримку прес-подій. Щодня громадські активісти, експерти, українська влада, міжнародні дипломати розповідають про події та процеси, які відбуваються в Україні та довкола неї. Це майданчик для обміну думками, конструктивної критики і пошуку рішень. За 2014–2017 роки через прес-центр УКМЦ пройшли понад 8500 спікерів та понад 12500 українських та іноземних журналістів, кількість проведених прес-подій перевищила позначку 4900. На регулярні інформаційні матеріали від УКМЦ підписані близько 11000 журналістів та експертів, написано було більше 10000 прес-релізів.
Департамент стратегічних комунікацій допомагає фундаментально змінити підхід органів влади до комунікацій. Радники УКМЦ зі стратегічних комунікацій працювали у Генштабі, Міноборони, Мінфіні, Мінінфраструктури, Мінекономіки та Адміністрації Президента з метою зробити їх більш відкритими для ЗМІ і для суспільства. У рамках проекту організували і декілька мистецьких виставок у стінах Адміністрації Президента, з метою нагадувати топ-керівництву країни, яким є суспільство, для якого вони працюють на своїх посадах. Серед них – виставка «16» – 16 портретів захисників України.
Департамент по роботі з національними аудиторіями займається підтримкою інформаційної діяльності у регіонах та інтеграцією Півдня і Сходу України у загальноукраїнський інформаційний контекст. Це поширення об’єктивної і якісної інформації, зустрічі з регіональними журналістами, активістами, місцевою владою, експертами; організація прес-турів, колективних інтерв’ю, навчальних тренінгів тощо. Департамент налагодив співпрацю з громадськими організаціями у Сєвєродонецьку, Херсоні, Маріуполі та Миколаєві, там діють партнерські регіональні медіа-центри.
Мистецький напрямок організаційно і інформаційно підтримує українські культурні проекти, розробляє та проводить власні проекти, організовує культурний обмін між регіонами. Основний проект – «Культурна дипломатія між регіонами України». Мистецький напрямок УКМЦ був співорганізатором таких проектів як виставка сучасних ікон Лева Скопа, культурно-мистецька резиденція «Над Богом», виставка «ДЕ НЕ ДЕ», яка показує декомунізацію очима митців, виставка сучасного мистецтва Північно-Балтійських країн та України «Ідентичність. За завісою неозначеності», «Дні Малевича» у Києві, «Іноземні інвестиції в Україні. Кінець ХІХ-початок ХХ століття» та інших.
Проекти з комунікації реформ допомагають журналістам розібратися, у чому суть проблеми у тій чи іншій сфері і як її насправді вирішує реформа. Команда напрямку готує аналітичні тексти та організовує дискусії, які дають можливість зрозуміти значно більше, ніж просто заголовки новин, заяви про #перемоги і викриття #зрад та скопійовані прес-релізи.
УКМЦ є комунікаційним партнером ГлобалКомьюнітіз (Global Communities) у виконанні п’ятирічної програми Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE). Програма працює у 7 областях України: Дніпропетровській, Івано-Франківській, Харківській, Херсонській, Кіровоградській, Миколаївській та Тернопільській. Як комунікаційний партнер УКМЦ розробляє комунікаційну стратегію з залученням влади та громадськості для досягнення узгодженої комунікації децентралізації усіма агентами децентралізації; навчає ефективній комунікації децентралізації для представників влади, офісів реформ, журналістів для підвищення їхньої обізнаності з різними комунікаційними інструментами; проводить консультаційний супровід 75 добровільно об’єднаних громад в залученні місцевих жителів та інших аспектах комунікації з громадою; організовує прес-тури у громади та обміни досвідом; організовує публічні обговорення децентралізації та забезпечення медіа-покриття шляхом проведення брифінгів, круглих столів, інших публічних подій, статей та публікацій в національних та регіональних ЗМІ.
Cтаття опублікована у часописі РЕГІОНЕТ "Стратегія розвитку" №4