Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі
| |||
|
Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі
Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі
Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі
"Законодавці зробили крок в абсолютно вірному напрямку. Адже земельні торги (в тому числі – й орендними правами) – вагоме джерело наповнення бюджету громад. Тож, збільшення їх прозорості, збільшення публічності неминуче призведе до росту на конкуренції в ході торгів. Й, таким чином – до росту ціни", - пояснив Олег Проценко, експерт Проектного офісу секторальної децентралізації.
В пояснювальній записці говориться, що законопроект розроблено з метою "…збільшення публічності та прозорості земельних торгів".
"Зараз Земельний Кодекс України передбачає обов’язкову публікацію оголошення про запланований аукціон лише на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин", - пояснюють автори. – "Однак далеко не всі потенційні орендарі регулярно здійснюють моніторинг цих оголошень, що зменшує рівень інформованості суспільства та, як наслідок, знижує конкуренцію під час проведення земельних торгів, збільшує корупційні ризики у цій сфері".
Автор законопроекту вважає, що "Наявність конкуренції – основа земельних торгів. Відсутність конкуренції між учасниками повністю нівелює переваги такого інструменту як торги та виглядає як звичайна угода купівлі-продажу. Відповідно до висновку аналізу торгів суспільством, зі 100 земельних торгів лише в 47 випадках між учасниками торгів є конкуренція.
Тому, відповідним законопроектом пропонується опублікування оголошення про початок торгів, інформацію про них, та результати торгів, не тільки на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, але й на офіційних веб-сайтах органу місцевого самоврядування та його виконавчого органу адміністративно-територіальної одиниці, де розташована земельна ділянка.
Разом з тим, публічність таких процедур є основним завданням України після закріплення європейського вектору розвитку держави та підписання Угоди про асоціацію з Європейським Союзом, а також умовою подальшого євроінтеграційного процесу, який передбачає серйозні виклики, пов'язані з проведенням соціально-економічних реформ та інституційних перетворень в Україні, у тому числі й у земельній сфері.
Одною з головних проблем, вказаних у Антикорупційній стратегії на 2015-2017 роки (прийнята Законом України "Про засади державної антикорупційної політики в Україні) є необхідність доступу до публічної інформації та прозорість влади. Разом з цим, в стратегії були встановлені основні напрямки антикорупційної політики. Так, один з таких – реалізація права осіб на доступ до інформації, забезпечення відкритості суспільно необхідної інформації, яка може використовуватися для виявлення і припинення корупційної практики, дієвий державний контроль за реалізацією відповідного законодавства. Таким чином, прийняття цього закону сприятиме реалізації цього напрямку.
Поряд з цим, Кабінетом міністрів України 29 квітня 2015 р. за № 265 була прийнята Постанова "Про затвердження Державної програми щодо реалізації засад державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційної стратегії) на 2015-2017 роки". Одним з основних положень Постанови є зменшення можливостей для корупції шляхом підвищення прозорості прийняття рішень та надання доступу до інформації.
Таким чином, положення запропонованого закону наддасть можливість повноцінно реалізувати антикорупційну стратегію в сфері земельних аукціонів та забезпечити гласність процесу проведення земельних торгів".
За матеріалами reforms.in.ua