Всеукраїнська мережа фахівців і практиків
з регіонального та місцевого розвитку

Послуги в регіонах

Вибір редакції

Як пройти відбір та стати учасником мережі РЕГІОНЕТ

Читати повністю

Короткі рекомендації про те, як взяти участь у відборі до РЕГІОНЕТ і стати учасником мережі

Матеріали базового навчання - відтепер у вільному доступі!

Читати повністю

Матеріали базового навчання для кандидатів на участь у РЕГІОНЕТ викладено на порталі мережі у вільному доступі

Відеозаписи заходів РЕГІОНЕТ та партнерів мережі

Читати повністю

Відеозаписи, зроблені мережею РЕГІОНЕТ: власні заходи та заходи партнерів мережі

Партнери

 
 
  • УАРОР

    Українська асоціація районних та обласних рад

  • АМУ

    Асоціація міст України

  • ВАССР

    Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад

  • Мінрегіон

    Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства

  • komsamovr

    Секретаріат Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Верховної Ради України

  • www.narda.org.ua

    Асоціація агенцій регіонального розвитку України

  • www.coe.kiev.ua

    Офіс Ради Європи в Україні

  • DESPRO

    Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO

  • ІГС

    Інститут громадянського суспільства

  • АММУ

    Асоціація малих міст України

  • НАДУ

    Національна академія державного управління при Президентові України

  • Відродження

    Програмна ініціатива «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження»

  • УНЦПД

    Український незалежний центр політичних досліджень

  • ЦППР

    Центр політико-правових реформ

  • Мережа центрів

    Громадська спілка "Мережа Центрів правової інформації та консультацій"

  • НАСДСУ

    Національна асоціація сільськогосподарських дорадчих служб України

  • Ресурсний центр

    Центр управління знаннями «Ресурсний центр зі сталого місцевого розвитку»

Закон про електронні земельні торги збільшить доходи громад, - Олег Проценко

27.07.2017
У Верховній Раді зареєстровано проект закону №6726 від 14.07.2017 "Про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо проведення земельних торгів онлайн).

"Законодавці зробили крок в абсолютно вірному напрямку. Адже земельні торги (в тому числі – й орендними правами) – вагоме джерело наповнення бюджету громад. Тож, збільшення їх прозорості, збільшення публічності неминуче призведе до росту на конкуренції в ході торгів. Й, таким чином – до росту ціни", - пояснив Олег Проценко, експерт Проектного офісу секторальної децентралізації.

В пояснювальній записці  говориться, що законопроект розроблено з метою "…збільшення публічності та прозорості земельних торгів".

"Зараз Земельний Кодекс України передбачає обов’язкову публікацію оголошення про запланований аукціон лише на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин", - пояснюють автори. – "Однак далеко не всі потенційні орендарі регулярно здійснюють моніторинг цих оголошень, що зменшує рівень інформованості суспільства та, як наслідок, знижує конкуренцію під час проведення земельних торгів,  збільшує корупційні ризики у цій сфері".

Автор законопроекту вважає, що "Наявність конкуренції – основа земельних торгів. Відсутність конкуренції між учасниками повністю нівелює переваги такого інструменту як торги та виглядає як звичайна угода купівлі-продажу. Відповідно до висновку аналізу торгів суспільством, зі 100 земельних торгів лише в 47 випадках між учасниками торгів є конкуренція.

Тому, відповідним законопроектом пропонується опублікування оголошення про початок торгів, інформацію про них, та результати торгів, не тільки на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, але й на офіційних веб-сайтах органу місцевого самоврядування та його виконавчого органу адміністративно-територіальної одиниці, де розташована земельна ділянка.

Разом з тим, публічність таких процедур є основним завданням України після  закріплення європейського вектору розвитку держави та підписання Угоди про асоціацію з Європейським Союзом, а також умовою подальшого євроінтеграційного процесу, який передбачає серйозні виклики, пов'язані з проведенням соціально-економічних реформ та інституційних перетворень в Україні, у тому числі й у земельній сфері.

Одною з головних проблем, вказаних у Антикорупційній стратегії на 2015-2017 роки (прийнята Законом України "Про засади державної антикорупційної політики в Україні) є необхідність доступу до публічної інформації та прозорість влади.  Разом з цим, в стратегії були встановлені основні напрямки антикорупційної політики. Так, один з таких – реалізація права осіб на доступ до інформації, забезпечення відкритості суспільно необхідної інформації, яка може використовуватися для виявлення і припинення корупційної практики, дієвий державний контроль за реалізацією відповідного законодавства. Таким чином, прийняття цього закону сприятиме реалізації цього напрямку.

Поряд з цим, Кабінетом міністрів України 29 квітня 2015 р. за № 265 була прийнята Постанова "Про затвердження Державної програми щодо реалізації засад державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційної стратегії) на 2015-2017 роки". Одним з основних положень Постанови є зменшення можливостей для корупції шляхом підвищення прозорості прийняття рішень та надання доступу до інформації.

Таким чином, положення запропонованого закону наддасть можливість повноцінно реалізувати антикорупційну стратегію в сфері земельних аукціонів та забезпечити гласність процесу проведення земельних торгів".

За матеріалами reforms.in.ua